- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
UPDATE: Afacerile Danone România au crescut anul trecut cu 10%, la 476 milioane lei
(adaugă detalii despre afaceri, investiţii şi consumul de iaurt în paragrafele 2, 4, 8-12)
Danone România, din grupul francez de lactate cu acelaşi nume, a avut anul trecut o cifră de afaceri de 476 milioane lei, în creştere cu circa 10% faţă de valoarea de 435 milioane lei din 2009,şi a investit 17 milioane lei în dezvoltarea capacităţii industriale, tehnologie, logistică şi distribuţie.
Avansul afacerilor companiei a fost generat de lansarea de noi produse şi de promoţii, a declarat, miercuri, directorul general al Danone pentru România şi Ţările Adriatice, Stephane Batoux.
"Aceste cifre marchează un rezultat pozitiv faţă de evoluţia pieţei în anul 2010 şi se datorează unei strategii de piaţă adaptate nevoilor consumatorilor", potrivit companiei.
Reprezentanţii companiei au precizat că preţurile produselor Danone au rămas neschimbate pe parcursul anului trecut.
Danone deţine o cotă de piaţă de 58% pe segmentul produselor lactate proaspete, 69% pe segmentul de iaurturi şi 72% pe cel al iaurturilor cu fructe, conform datelor proprii.
Circa 90% din produsele Danone comercializate pe piaţa românească sunt fabricate în unitatea de producţie din Bucureşti. Totodată, 3% din producţia fabricii este vândută pe pieţele din regiunea Adriaticii şi în Republica Moldova.
În 2010, Danone a investit 17 milioane lei în dezvoltarea capacităţii industriale, în tehnologie, logistică şi distribuţie. De asemenea, o parte dintre investiţii au vizat programul dedicat fermelor partenere, în vederea creşterii colectării şi calităţii laptelui.
Pentru acest an, compania va aloca o sumă similară destinată în special creşterii capacităţii de producţie.
"Creştem capacitatea pentru că vindem tot mai mult. Piaţa iaurturilor din România are un potenţial mare de creştere", a spus Batoux.
De asemenea, în acest an Danone vrea să majoreze exporturile la 4% din producţia fabricii.
Potrivit Danone, consumul de iaurt pe cap de locuitor din România este scăzut, ridicându-se la aproximativ 5 kilograme pe an. La polul opus, în Olanda se consumă anual 40 kilograme de iaurt pe cap de locuitor, iar în Franţa 38 kilograme.
Batoux a adăugat că piaţa din România are potenţial să se dubleze în următorii 5-10 ani.
Compania are 740 de angajaţi, după ce pe parcursul anului 2010 a angajat peste 30 de persoane, şi colaborează cu peste 70 de fermieri.
Printre cei mai mari procesatori de lapte din România se numără companiile Olympus (Grecia), Danone şi Albalact Alba Iulia.
Grupul Danone a înregistrat anul trecut vânzări de peste 17 miliarde euro.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Azi, în Sfânta zi a Crăciunului, poate știi de ce Iisus Hristos nu s-a născut român
-
Care sunt cei şapte magnifici care au salvat bursa din Germania şi au sfidat crizele anul acesta
-
UE s-ar putea extinde: O ţară din Europa vrea să organizeze un referendum pentru a adera la UE
-
Dronele ucrainene ar fi distrus un depozit de muniţie rusesc în regiunea Rostov
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.