- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
UPDATE: ANCOM retrage calitatea de furnizori de serviciu universal Infoclick şi Newsphone Hellas
(adaugă declaraţia reprezentanţilor Infoclick în paragraful 6)
Autoritatea de reglementare în comunicaţii ANCOM a retras Infoclick şi Newsphone Hellas autorizaţia de furnizori de serviciu universal desemnaţi în vederea punerii la dispoziţia utilizatorilor finali a informaţiilor privind abonaţii, respectiv a unui registru al abonaţilor în formă electronică.
"Retragerea calităţii de furnizori vine ca urmare a nerespectării de către furnizorii de serviciu universal a unora dintre obligaţiile pe care aceştia le aveau în calitate de furnizori de serviciu universal. Abaterile au fost constatate de ANCOM în urma controalelor efectuate de la momentul desemnării până în prezent", se arată într-un comunicat al ANCOM.
Astfel, ca urmare a unui control efectuat în iunie 2010, ANCOM a constatat ca cei doi furnizori nu şi-au îndeplinit obligaţia de a publica un registru al abonaţilor în formă tipărită într-un număr de şase milioane de exemplare, aşa cum s-au angajat prin ofertele depuse, şi le-a acordat o perioadă suplimentară de timp pentru a remedia sau justifica încălcarea obligaţiei.
"Având în vedere că justificarea transmisă ANCOM de către furnizori nu a fost considerată întemeiată, după expirarea termenului acordat de ANCOM s-a efectuat o nouă acţiune de control menită să verifice dacă furnizorii au intrat în legalitate. Constatându-se menţinerea încălcării obligaţiilor asumate, ANCOM a sancţionat societăţile cu amendă contravenţională în cuantum de 15.000 lei, şi totodată a dispus obligarea acestora la publicarea celor şase milioane de exemplare ale registrelor de abonaţi în formă tipărită în termen de 30 zile de la comunicarea deciziei de sancţionare", se precizează în comunicat.
Întrucât companiile tot nu au publicat registrele, ANCOM le-a retras calitatea de furnizori de serviciu universal, cu începere de la 31 martie.
"Această decizie este binevenită, deoarece ne permite să ne continuăm activităţile pe piaţa din România în calitate de operator de servicii informaţii numere clienţi, respectând principiile unei pieţe libere. Atât condiţiile pieţei cât şi specificaţiile şi termenii descrişi în caietul de sarcini nu au fost respectate, ceea ce nu a făcut posibil pentru noi să ne îndeplinim obligaţiile asumate în calitate de furnizor de serviciu universal", au declarat reprezentanţii Infoclick.
În octombrie 2009 Infoclick a lansat, în asociere cu Newsphone Hellas (Grecia), un registru al abonaţilor şi serviciul de informaţii privind abonaţii, disponibile telefonic, prin apelarea numărului naţional scurt 118800.
Registrul abonaţilor este o bază de date care cuprinde informaţii de contact ale utilizatorilor privaţi şi ale companiilor (inclusiv utilizatorii de cartele preplătite), care acceptă acest lucru.
Newsphone Hellas şi-a început activitatea în 1995, în Grecia. Din 2005 compania operează seviciul naţional al registrului de abonaţi prin numărul scurt 11880 în Grecia.
ULTIMELE ȘTIRI
-
FastGlioma ajută neurochirurgii în detectarea tumorilor reziduale. Cum funcționează sistemul cu Inteligență Artificială
-
Ion Cristoiu: Despre cum prostea presa poporul român
-
O nouă pandemie nu mai aşteaptă după colţ ci e deja aici. Care este afecţiunea tăcută de care suferă tot mai mulţi români
-
Senatori americani cer o anchetă privind legăturile lui Elon Musk cu Rusia
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO