- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
UPDATE: Boagiu a semnat contracte de 693 mil. euro pentru autostrăzi de pe Coridorul IV
(modifică leadul, adaugă informaţii despre contracte, declaraţii ale ministrului Transporturilor, alte date)
Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a semnat vineri primele cinci contracte, de 692,68 milioane euro, pentru proiectarea şi execuţia unor segmente de autostradă de pe Coridorul IV Paneuropean, din cele nouă pachete licitate, urmând ca celelalte patru să fie încheiate în următoarele două săptămâni, după ce va fi anunţat rezultatul contestaţiilor.
Astfel, asocierea româno-italiană Spedition UMB-Tehnostrade-Carena SpA Impresa di Costruzioni va proiecta şi executa primul lot de zece kilometri al sectorului de autostradă Timişoara-Lugoj, pentru 63,62 milioane euro. Atribuirea contractului a fost contestată de mai multe consorţii, formate din firme din România şi din străinătate, Confort SA Timişoara-Monteadriano, Tehnologica Radion-Gabriel Couto-Amandio Carvalho-Lena-Rosas-Arcadis şi Asocierea Construcciones Y Promociones Balzola-Robert Alcisa-Puentes din Spania.
Asocierea româno-portugheză Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct va proiecta şi executa primul lot şi drumul de legătură al tronsonului de autostradă Nădlac-Arad, pentru 115,8 milioane euro. Lotul al doilea al acestui segment va fi proiectat şi executat de compania germană Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane euro.
Consorţiul Tirrena Scavi-Societa Italiana per Condotte d’Acqua-Cossi Construzioni a câştigat proiectarea şi execuţia primului lot al autostrăzii Lugoj-Deva, contractul având o valoare de 205,9 milioane euro.
Ultimul contract semnat este pentru proiectarea şi execuţia celui de-al treilea lot al autostrăzii Orăştie-Sibiu. Contractul a fost semnat cu firma italiană Impregilo, pentru 182,91 milioane euro.
Cele două loturi ale autostrăzii Nădlac-Arad şi lotul 3 al autostrăzii Orăştie-Sibiu nu au fost contestate.
În total, cele cinci contracte se referă la segmente de autostradă cu o lungime de 98 kilometri şi au ca termen de finalizare anul 2013.
Cele patru pachete de autostrăzi care au fost contestate au o valoare totală de 562 milioane euro şi vizează proiectarea şi execuţia a 85 de kilometri. Astfel, au fost contestate lotul al doilea al autostrăzii Timişoara-Lugoj, câştigat de asocierea italiană Tirrena Scavi-Societa Italiana per Condotte d’Acqua-Cossi Construzioni, cu o ofertă de 445,64 milioane lei. Licitaţia a fost contestată de Confort SA Timişoara-Monteadriano, Tehnologica Radion-Gabriel Couto-Amandio Carvalho-Lena-Rosas-Arcadis şi Asocierea Construcciones Y Promociones Balzola-Robert Alcisa-Puentes din Spania.
Primul lot al autostrăzii Orăştie-Sibiu a fost câştigat de compania austriacă Strabag, pentru 551,04 milioane lei, şi contestat de Tehnologica Radion-Gabriel Couto-Amandio Carvalho-Lena-Rosas-Arcadis.
Cel de-al doilea lot al autostrăzii Orăştie-Sibiu, câştigat de companiile Straco Grup din România şi Studio Corona Civil Engeneering din Italia (377,78 milioane lei), a fost contestat de asocierea Max Boegl România-Geiger-Tancrad-Primacons.
Ultima contestaţie a fost depusă de firma românească J&P-Avax, pentru al patrulea lot din autostrada Orăştie-Sibiu, câştigat de consorţiul Astaldi-Euroconstruct.
"Aşteptăm decizia CNSC, care sperăm să fie una justă. În total, pentru cele nouă pachete am făcut economii de peste 600 milioane euro, cu care vom finanţa construcţia a 71 de kilometri de autostradă", a spus Boagiu.
Întrebată dacă preţul mediu pe kilometru pentru cele cinci pachete (aproximativ şapte milioane euro) este prea mare faţă de standardele de cost, ministrul a răspuns că standardele de cost nu se referă şi la lucrări de artă (pasaje şi poduri), operaţiuni incluse în aceste contracte.
"Sunt contracte de proiectare şi execuţie, deci conţin şi partea de proiectare care nu este inclusă în standardele de cost, şi avem de asemenea şi lucrări de artă care au şi ele un standard de cost separat. Noi am avut condiţii severe în caietul de sarcini şi au fost îndeplinite. Faptul că ofertele au corespuns tehnic şi financiar nu ne dă niciun argument să nu semnăm contractele", a mai spus Boagiu.
La semnarea contractelor a fost prezent şi premierul Emil Boc.
El le-a cerut constructorilor segmentelor de autostradă de pe Coridorul IV Paneuropean să respecte "întocmai" graficul de execuţie şi cerinţele de calitate ale proiectelor, avertizându-i că nu vor fi acceptate lucrări sub standardele valabile din alte state membre ale Uniunii Europene.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Ucraina primește 1 miliard de dolari de la Japonia și UK în cadrul programului Băncii Mondiale
-
Armata israeliană a interceptat o rachetă lansată din Yemen
-
Efectele declaraţiilor lui Trump despre Groenlanda: Danemarca va întări apărarea teritoriului
-
Infotrafic: ploaia şi zăpada îngreunează traficul pe mai multe şosele din România
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.