- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
UPDATE: Brandul turistic al României va fi promovat pe eticheta magiunului de prune Topoloveni
(adaugă în paragrafele 8-12 date despre companie şi rezultatele financiare)
Brandul turistic al României va fi promovat pe eticheta magiunului de prune Topoloveni, produs care a primit din partea CE prima certificare de Indicaţie Geografică Protejată din România, în urma unui protocol între producător şi Ministerul Turismului.
Protocolul a fost semnat luni şi se va derula pe o perioadă de un an, cu posibilitate de prelungire.
"Am primit dreptul de a folosi pe etichete brandul turistic al României. Prin acest protocol ne ajutăm reciproc", a declarat marţi Diana Stanciulov, juristul companiei Sonimpex, care produce magiunul.
Comisia Europeană (CE) a acordat în data de 8 aprilie magiunului de prune Topoloveni prima certificare de Indicaţie Geografică Protejată pentru un produs tradiţional românesc.
"Specialitatea românească se adaugă unei liste de 1.000 de denumiri de produse protejate în baza legislaţiei privind protecţia indicaţiilor geografice, a denumirilor de origine şi a specialităţilor tradiţionale", arăta la acea dată CE.
Publicarea în Jurnalul oficial al Uniunii Europene ca marcă protejată reprezintă o recunoaştere a autenticităţii, tradiţiei, istoriei, ariei geografice şi a calităţilor produsului, plasându-l în gama premium pe piaţa alimentelor conservate.
Sonimpex, companie cu aproximativ 20 de angajaţi, a cumpărat în 2001 prima fabrică de magiun din ţară, din Topoloveni.
Compania îşi propune pentru acest an să dubleze cifra de afaceri, de la aproximativ un milion de euro în 2010, prin creşterea producţiei.
"Avem o capacitate de producţie de 400 de tone pentru fiecare produs, însă producem doar 200 de tone, pentru că nu avem finanţare suficientă. Ne dorim să atragem investiţii străine, care să aducă banii necesari, să creştem producţia. 2010 a fost primul an în care am obţinut profit, dar încă nu am recuperat pierderile cumulate", a declarat directorul general al Sonimpex, Bibiana Stanciulov.
Diana Stanciulov a adăugat că Sonimpex ia în calcul vânzarea unor părţi sociale.
Reprezentanţii companiei speră ca începând din acest an să poată exporta până la jumătate din producţie.
Compania Sonimpex, deţinută de Bibiana Stanciulov, produce, pe lângă magiun, dulceţuri şi zacuscă.
ULTIMELE ȘTIRI
-
FastGlioma ajută neurochirurgii în detectarea tumorilor reziduale. Cum funcționează sistemul cu Inteligență Artificială
-
Mişcarea prin care românii ar putea avea un preţ mult mai mic la gaz din 2026. ”Ne-am putea decupla de la acest mecanism”
-
Ion Cristoiu: Despre cum prostea presa poporul român
-
O nouă pandemie nu mai aşteaptă după colţ ci e deja aici. Care este afecţiunea tăcută de care suferă tot mai mulţi români
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO