UPDATE: BRD a lansat un card contactless care poate utilizat şi pentru plata transportului în comun

(adaugă declaraţii ale oficialilor BRD şi informaţii de background, în paragrafele 10 şi 14)

Urmărește
26 afișări

BRD-Groupe Societe Generale a lansat un card contactless care poate fi utilizat şi pentru plata transportului în comun, iniţial în Bucureşti şi ulterior în Sibiu şi Constanţa.

Emise sub sigla MasterCard şi Maestro, mai multe variante ale cardului dual care permit plata călătoriilor cu mijloacele de transport în comun vor putea fi folosite atât la nivelul Capitalei, cât şi în ţară.

Prima regie de transport în cadrul căreia va funcţiona plata contacless prin cardul bancar BRD este RATB. În curând, soluţia contactless va fi instalată şi în cadrul regiilor locale de transport din Constanţa şi Sibiu.

Începând cu luna iunie, BRD va extinde acceptarea cardurilor contactless în toate staţiile de metrou din Bucureşti, generalizând astfel soluţia tehnică instalată în zece staţii începând din luna decembrie 2010.

BRD a încheiat cu RATB un parteneriat pentru dezvoltarea noilor tehnologii în transportul în comun, al cărui prim pas este lansarea cardului dual de transport. Următoarele direcții de dezvoltare urmăresc implementarea noilor tehnologii apărute pe plan mondial.

Cardurile multifuncţionale vor putea fi încărcate cu abonamente pe una sau mai multe linii de transport la suprafaţă sau pe toate liniile de transport în comunc. De asemenea, călătorii pot solicita portofelul electronic, care permite transportul şi pe alte linii decât cele obişnuite, iar în cazul oraşului Bucureşti şi cu metroul sau liniile de autobuze către aeroporturi.

Cardul contacless va avea şi alte funcţionalităţi specifice unui card bancar standard, cum ar fi retragere de numerar, plăţi la comercianţi, plăţi de facturi, plăţi pe internet, etc.

"Noua funcţionalitate reprezintă o dezvoltare a platformei tehnice care include cardurile Instant Pay sub formă de sticker şi breloc şi cardul Suporter, care permite atât personalizarea, cât şi accesul pe stadionul echipei favorite direct cu cardul", se arată într-un comunicat BRD.

BRD are deja instalate peste 1.000 de terminale de acceptare a cardurilor contacless la nivelul întregii ţări, la comercianţi precum Carrefour, Mic.ro, KFC, Pizza Hut, IKEA sau Inmedio.

A doua mare bancă din România în funcţie de active are per total peste 1.500 de ATM-uri şi 21.000 de POS-uri instalate la comercianţi.

Totodată, BRD a emis circa 15.000 de dispozitive contactless sub formă de sticker sau breloc.

"Ne dorim ca într-un orizont de timp cât mai scurt să facem trecerea la carduri contactless. Este absurd să spunem că vom migra într-un an de zile. Ne propunem să facem migrarea pe termen scurt şi mediu. Avem 2,2 milioane de carduri și vă spun că în București există 300.000-400.000 de clienţi cu carduri. Se poate face migrarea la contactless într-un an sau doi, în funcţie de dorinţa clienţilor", a declarat Dana Demetrian, directorul executiv al polului de administrare generală a rețelei BRD.

Ea a precizat că pentru noul sistem costurile nu au fost de "ordinul zecilor de mii de euro", ci "mult mai mari", iar investițiile au fost suportate exclusiv de bancă.

Demetrian a explicat că nu doreşte să facă publice estimările privind vânzările de carduri contactless prin faptul că şi anul trecut a previzionat că BRD va vinde peste 100.000 de carduri "A la carte", dar în prezent are în portofoliu aproximativ 200.000 de astfel de carduri.

Şi BCR a lansat săptămâna trecută un card de debit contacless care poate fi utilizat pentru tranzacţii uzuale la comerciaţi şi bancomate, dar şi pentru plata transportului în comun direct la aparatele de taxare electronică din mijloacele de transport din Bucureşti.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici