- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (29.08.2018, 13:49)
- Ionel Dancu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
UPDATE: Guvernul a aprobat studiul de fundamentare pentru autostrada Ploieşti - Comarnic - Braşov: „Sumă de succes", dar şi o „amendă" pentru constructor
Studiul de fundamentare pentru construcţia autostrăzii Ploieşti - Comarnic - Braşov, adoptat în şedinţa de Guvern de miercuri, prevede o „sumă de succes" dar şi o „amendă" pentru constructor, de 100 de milioane de euro pe an, în cazul devansării, respectiv în cazul întârzierii lucrărilor. Premierul Viorica Dăncilă a anunţat, miercuri, în debutul şedinţei de Guvern, că Executivul va aproba studiul de fundamentare privind construcţia şi operarea segmentului de autostradă Ploieşti – Comarnic - Braşov, procedurile de atribuire urmând să înceapă din luna septembrie.
Urmărește
4304 afișări
Guvernul aprobă studiul de fundamentare pentru autostrada Ploieşti-Comarnic-Braşov
„În şedinţa de Guvern de astăzi, pe ordinea de zi suplimentară, a fost propus spre adoptare şi a fost adoptat un proiect de Hotărâre privind studiul de fundamentare pentru autostrada Bucureşti - Ploieşti – Comarnic - Braşov, sau, pe scurt, autostrada Ploieşti – Braşov. Este vorba despre primul proiect care va fi realizat în parteneriat public privat. Studiul de fundamentare a fost întocmit în conformitate cu prevederile Ordonanţei de Urgenţă nr. 39 din 2018 privind parteneriatul public privat. Din luna septembrie vor începe procedurile de atribuire şi dialogul competitiv cu investitorii, astfel încât până la sfârşitul anului să aibă loc şi semnarea acestui contract, iar această investiţie a fost identificată drept obiectiv prioritar în cadrul Masterplanului general de transport al României. Autostrada în lungime de aproximativ 107 km va realiza legătura cu municipiul Braşov, traversând axa turistică Sinaia – Buşteni – Azuga - Predeal. Menţionez avantaje socio-economice ce decurg din construirea acestei autostrăzi, cum ar fi creşterea siguranţei circulaţiei rutiere, reducerae numărului de accidente, reducerea duratei călătoriei, îmbunătăţirea calităţii mediului prin reducerea emisiilor gazelor cu efect de seră şi a poluării fonice", a anunţat, miercuri, la finalul şedinţei de Guvern, purtătorul de cuvânt al Executivului, Nelu Barbu.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Valdimir Putin s-ar confrunta cu o revoltă a armatei. Comandanții militari ruși refuză să-și trimită subordonații la atacuri
-
Războiul din Ucraina, ziua 1034. Zelenski cere diplomaţilor să modeleze opinia publică din străinătate cu privire la aderarea Ucrainei la NATO / Trump aşteaptă o întâlnire cu Putin pentru a încheia războiul
-
Retrospectivă 2024. Cele mai importante 10 evenimente din piaţa de capital: maxime istorice, finanţări record prin Fidelis, schimbări la ASF, vânzări din partea fondurilor de pensii, şocuri politice şi volatilitate
-
Putin se confruntă cu o revoltă a armatei. „Comandanţii refuză să trimită trupe” pentru un asalt pe râul Nipru, spun partizanii ucraineni
Potrivit acestuia, durata de proiectare şi de execuţie a autostrăzii este stabilită la maximum 4 ani, cu începere din anul 2019, durata de operare de către investitorul privat este de 20 de ani, iar costurile totale estimate aferente realizării acestei investiţii se ridică la aproximativ 1,36 miliarde euro.
Nelu Barbu a adăugat că sunt prevăzute şi bonificaţii din partea statului dacă lucrările de execuţie se finalizează în avans, dar şi penalităţi pentru o eventuală întârziere,
„Aşa cum este prevăzut în legislaţie, partenerul public adică statul va contribui cu 25%, iar partenerul privat cu 75% din costul investiţiei şi costurile de întreţinere şi operare. În acest studiu de fundamentare sunt prevăzute bonificaţii din partea statului dacă lucrările se execuţie se finalizează în avans, dar şi penalităţi pentru întârzieri. Mai exact, în situaţia devansării lucrării perioadei de 48 de luni aferentă lucrărilor de proiectare şi de execuţie, partenerul privat va primi din partea partenerului public o sumă de succes echivalentă cu ponderea, într-un an, a perioadei de devansare, valoarea totală a primei de succes fiind 100 de milioane de euro pe an. În situaţia întârzierii finalizării perioadei de proiectare şi execuţie, partenerul privat pe plăti partenerului public o amendă corespunzătoare ponderii în an a perioadei de întârziere, amenda anuală fiind de 100 milioane de euro", a precizat purtătorul de cuvânt al Guvernului.
În şedinţa din 24 mai, Guvernul a aprobat primul pachet de investiţii strategice care vor fi realizate prin parteneriat public privat: Autostrada Ploieşti - Comarnic - Braşov, autostrada Târgu Mureş - Târgu Neamţ - Iaşi - Ungheni, autostrada Bucureşti - Craiova - Lugoj, Complexul Medical "Carol Davila", care se va construi în zona de nord a Capitalei şi va cuprinde Spitalul Republican, precum şi proiectul privind operarea de servicii pentru cele 15 spitale din reţeaua CFR.
„Astăzi aprobăm studiul de fundamentare privind construcţia şi operarea segmentului de autostradă Ploieşti – Comarnic - Braşov, precum şi operarea autostrăzii Bucureşti - Ploieşti. Studiul de fundamentare a fost întocmit în conformitate cu prevederile Ordonanţei de Urgenţă 39 din 2018 privind parteneriatul public privat. Din luna septembrie vor începe procedurile de atribuire şi dialogul competitiv cu investitorii, astfel încât până la sfârşitul acestui an să reuşim semnarea acestui contract deosebit de important", a anunţat premierul Viorica Dăncilă, în debutul şedinţei de Guvern de miercuri.
Dăncilă a adăugat că durata proiectare şi de execuţie este stabilită la maximum 4 ani, cu începere din anul 2019.
„Autostrada realizează legătura Capitalei cu municipiul Braşov, traversând axa turistică Sinaia – Buşteni – Azuga - Predeal. Durata de proiectare şi de execuţie este stabilită la maximum 4 ani, cu începere din anul 2019. Totodată, sunt prevăzute şi bonificaţii din partea statului dacă lucrările de execuţie se finalizează în avans, dar şi penalităţi pentru o eventuală întârziere. Durata de operare de către investitorul privat este de 20 de ani. Costurile totale estimate aferente realizării acestei investiţii se ridică la aproximativ 1,36 miliarde euro", a precizat prim-ministrul.
În şedinţa din 24 mai, Guvernul a aprobat primul pachet de investiţii strategice care vor fi realizate prin parteneriat public privat: Autostrada Ploieşti - Comarnic - Braşov, autostrada Târgu Mureş - Târgu Neamţ - Iaşi - Ungheni, autostrada Bucureşti - Craiova - Lugoj, Complexul Medical "Carol Davila", care se va construi în zona de nord a Capitalei şi va cuprinde Spitalul Republican, precum şi proiectul privind operarea de servicii pentru cele 15 spitale din reţeaua CFR.
Citește pe alephnews.ro: Descoperirea care sfidează înțelegerea noastră asupra Universului: Ce este „timpul negativ” în fizică
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Meta este dat în judecată pentru „traumatizarea pe viață” a moderatorilor Facebook din Kenya. Peste 140 de angajați sunt diagnosticați cu PTSD
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Nicoleta Luciu, probleme cu greutatea. A ajuns de nerecunoscut. Cum arată acum, la 25 de ani după ce a câștigat Miss România
CANCAN.RO
Care este cea mai sănătoasă sare din comerț, potrivit lui Dragoș Pătraru. Majoritatea bucătarilor din Vest o folosesc
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 07:03
-
ieri, 23:10