UPDATE: Porr va fi penalizată cu 24 mil.euro pentru lucrări întârziate la linia CFR Câmpina-Predeal

(modifică lead-ul, adaugă declaraţii ale reprezentanţilor Porr şi ministrului Boagiu, în paragrafele 6-8)

Urmărește
121 afișări

Durata unei călătorii cu trenul de la Bucureşti la Predeal va fi scurtată la două ore, după ce lucrările pe tronsonul Câmpina-Predeal vor fi finalizate, în noiembrie, cu o întârziere de peste un an, pentru care constructorul austriac Porr va primi, potrivit ministrului Transporturilor, Anca Boagiu, penalităţi de 24 milioane euro, compania susţinând însă că acestea nu sunt justificate.

"Din nefericire, aceasta este un exemplu de «aşa nu» în ceea ce priveşte proiectele feroviare. E o combinaţie de cinci consorţii, fără manageri de proiect, ceea ce a dus la o bulibăşeală pe şantier. Lucrarea trebuia terminată în octombrie 2010 şi de aceea Porr va primi penalităţi de 24 milioane euro", a declarat vineri ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, într-o vizită de lucru la Câmpina.

Lucrările de modernizare a tronsonului Câmpina-Predeal au început în 2007 şi au costat 312 milioane euro, din care 75% sunt fonduri preaderare ISPA şi 25% de la bugetul de stat. Lungimea tronsonului este de 48 de kilometri.

"Chiar dacă proiectul este întârziat cu un an şi o lună, în negocierile cu Comisia Europeană am reuşit să nu avem corecţii financiare", a spus Boagiu.

Întrebat care au fost motivele invocate de Porr pentru întârzieri, ministrul a răspuns că nu este interesat de motivele constructorului. "Pe noi nu ne interesează motivele lor, ne interesează motivele noastre şi urmează ca autoritatea de management să aplice penalităţile", a arătat Boagiu.

Reprezentanţii Porr spun însă că nu vor plăti penalităţi, susţinând că termenul de finalizare a fost amânat pentru 2012, printr-un addendum la contractul iniţial.

"Este un proiect foarte dificil şi cu multe contracte. Se pare că nu a mers prea bine coordonarea dintre constructori, dar suntem încrezători că vom termina proiectul anul acesta. Nu vom plăti niciodată penalizări şi nici nu ştiu să avem, dar este un addendum la contract care se încheie în 2012 şi vom atinge acest target. Deci nu există motive pentru penalizări", a declarat Klaus Bleckenwegner, administrator la Porr.

În replică, Boagiu susţine că addendumul respectiv nu modifică termenul de finalizare (29 noiembrie 2011), fiind încheiat doar pentru ca România să nu piardă finanţarea europeană din cauza întârzierii lucrărilor.

Tronsonul Câmpina-Comarnic este finalizat, iar lucrările pe tronsonul Comarnic-Predeal sunt realizate în proporţie de 80%. După finalizarea lucrărilor de modernizare, trenurile vor circula cu 160 km/oră pe tronsonul Bucureşti-Câmpina, cu 100 km/oră pe tronsonul Câmpina-Comarnic şi cu o viteză de 80 km/oră pe sectorul Câmpina-Predeal.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici