- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
UPDATE:UMB Spedition,Pa&Co şi Euroconstruct vor relua lucrările la autostrada Moara Vlăsiei-Ploieşti
(adaugă informaţii comunicate de Compania de Drumuri, în paragrafele 7-8)
Ministerul Transporturilor nu va mai rezilia contractul cu consorţiul românesc UMB Spedition-Pa&Co-Euroconstruct Trading '98 pentru construcţia tronsonului de autostradă Moara Vlăsiei-Ploieşti, după ce asocierea a renunţat la creşterea costurilor cu 47%, a declarat ministrul de resort, Anca Boagiu.
"Cele două motive de reziliere au fost solicitarea creşterii valorii contractului cu 47% şi faptul că au părăsit şantierul în urmă cu 17 luni", a afirmat Boagiu.
Ministerul Transporturilor a transmis o notificare consorţiului, solcitând rezolvarea problemelor până la 30 mai, în caz contrar urmând să fie reziliat contractul.
Boagiu a menţionat că prima firmă care a renunţat la suplimentarea costurilor de execuţie a fost UMB Spedition.
"Apoi şi ceilalţi parteneri din consorţiu au acceptat că nu vor mai cere niciun ban în plus şi vor termina la timp lucrările", a adăugat ministrul Transporturilor, după un forum economic.
Astfel, termenul de finalizare a tronsonului a rămas neschimbat, 15 decembrie.
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a anunţat, miercuri, că a semnat cu asocierea respectivă un act adiţional de soluţionare pe cale amiabilă a diferendului, prin care constructorii se obligă să nu ceară, în viitor, prelungiri de termene sau costuri suplimentare.
"Prin actul adiţional menţionat antreprenorul s-a angajat să finalizeze toate lucrările ce fac obiectul contractului semnat pentru proiectarea şi execuţia tronsonului Moara Vlăsiei-Ploieşti până la data de 15 decembrie 2011. Asocierea, precum şi fiecare dintre membrii săi, au renunţat la a solicita costuri suplimentare care ar fi mărit cu 47% valoarea contractului. Totodată, firmele menţionate au renunţat şi la dreptul de a solicita, ulterior semnării acestui act adiţional, la orice extensie de termen, costuri suplimentare, penalizări, daune, precum şi la orice altă pretenţie materială/financiară decurgând din Contract", se arată într-un comunicat al CNADNR.
Până în prezent, CNADNR a efectuat plăţi către consorţiu de 671 milioane lei, inclusiv TVA, neexistând facturi restante. Stadiul fizic de realizare al sectorului de autostradă a fost realizat în proporţie de 93% de către UMB Spedition, 65% pe segmentul unde lucrează PA&CO şi 25% pe segmentul Euroconstruct.
Tronsonul Moara Vlăsiei-Ploieşti are o lungime de 42,5 kilometri. Consorţiul a câştigat licitaţia pentru construirea segmentului de autostradă în 2006, iar valoarea iniţială a contractului a fost de 702,58 de milioane de lei, fără TVA. Ulterior, în 2009, valoarea lucrărilor a crescut cu 25%, la 883,7 milioane lei, fără TVA, contractul fiind finanţat de la bugetul de stat.
Firma UMB Spedition este deţinută de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, firma Pa&Co International este controlată de Costel Căşuneanu, iar Euroconstruct Trading '98 de Dan Besciu.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Azi, în Sfânta zi a Crăciunului, poate știi de ce Iisus Hristos nu s-a născut român
-
Care sunt cei şapte magnifici care au salvat bursa din Germania şi au sfidat crizele anul acesta
-
Cum s-a produs accidentul din Maramureş în care trei poliţişti au fost răniţi
-
Adrian Sârbu: Azi, în Sfânta zi a Crăciunului, poate ştii de ce Iisus Hristos nu s-a născut român
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
GANDUL.RO