UPDATE: Vânzările de bere au scăzut cu 3,5% anul trecut, la 17 milioane hectolitri - asociaţie

(adaugă declaraţii ale reprezentanţilor asociaţiei şi alte informaţii, în paragrafele 4-5 şi 7-14)

Urmărește
4 afișări

Vânzările de bere din România au scăzut cu 3,5% anul trecut, faţă de 2009, atingând un volum de 17 milioane hectolitri, pe fondul contextului economic instabil, potrivit Asociaţiei Berarii României.

În ultimii doi ani, piaţa berii a înregistrat o contracţie de 16% faţă de 2008, an în care volumul vânzărilor de bere a atins o cotă maximă de 20,2 milioane hectolitri.

Astfel, în 2010 consumul de bere pe cap de locuitor a scăzut la 78 litri, de la 81 litri în anul precedent şi 93 litri în 2008.

În 2007, consumul de bere a fost de 89 litri pe cap de locuitor, în 2006 de 81 litri şi 70 litri în 2005.

Potrivit ultimelor statistici, în 2009, România era pe poziţia a 11-a în Europa în ceea ce priveşte consumul de bere pe cap de locuitor, primele locuri fiind ocupate de Cehia (159 litri), Germania (109,6 litri) şi Austria (106,2 litri).

Preferinţele consumatorilor în ceea ce priveşte ambalajul au rămas aceleaşi, pet-ul deţinând o pondere de 49,3%, sticla 31,7%, doza 7%, iar draftul 3%.

Potrivit preşedintelui Asociaţiei Berarii României, Jan Derck van Karnebeek, anul trecut importurile de bere au crescut până la 0,22 milioane hectolitri, în timp ce exporturile au scăzut uşor, ajungând la 0,14 milioane hectolitri.

"Exportăm bere cu preponderenţă către ţările unde au emigrat români, în SUA (zona Chicago), Spania, Italia şi alte ţări unde sunt grupuri importante de români. Berea de import provine din mai multe ţări, printre care Germania, Cehia şi Mexic", a arătat van Karnebeek.

El a explicat că România, cu zece fabrici de bere, deţine 5% din producţia totală a Europei.

van Karnebeek a refuzat să estimeze valoarea pieţei în 2010 sau evoluţia acestui segment în 2011.

"În prima parte a acestui an, berea poate fi comparată cu un meci de fotbal. Ne situăm undeva în minutul 10 şi este greu să prevezi care este scorul final", a afirmat van Karnebeek.

De asemenea, întrebat despre evoluţia vânzărilor de bere în prima parte a acestui an, van Karnebeek a evitat să ofere date.

"Nu dau un răspuns referitor la evoluţia pieţei în prima parte a acestui an, pentru că n-o să aflăm nimic relevant, ci cât de aspră a fost iarna asta şi cât de mult a nins, comparativ cu perioada similară a anului trecut", a spus van Karnebeek.

În anul 2010 s-au închis trei fabrici de bere la nivel naţional, iar numărul angajaţilor din industria din unităţile de producţie s-a redus de la 6.000 în 2009 la circa 4.100 în prezent.

Din Asociaţia Berarii României fac parte companiile Bergenbier, Heineken România, Romaqua Goup, United Romanian Beweries şi Ursus Beweries, care au derulat anul trecut investiţii de 51 milioane de euro. De asemenea, contribuţia acestora la bugetul de stat, prin diferite taxe, a atins pragul de 270 milioane euro, în creştere cu şapte milioane euro comparativ cu 2009.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici