UPDATE: Veniturile Orange România au scăzut în 2010 sub 1 mld. euro pentru prima dată după trei ani

(adaugă alte informaţii privind rezultatele Orange România şi ale grupului francez Orange în 2010, în paragrafele 6-13)

Urmărește
4 afișări

Veniturile Orange România au scăzut anul trecut cu 7,8%, la 973 milioane euro, coborând sub un miliard de euro pentru prima dată după trei ani, din cauza condiţiilor economice dificile.

În 2009, Orange România a avut încasări de 1,05 miliarde euro, faţă de 1,31 miliarde euro în 2008. Veniturile companiei au depăşit pentru prima dată pragul de un miliard de euro în 2007, când au urcat cu peste 24% faţă de 2006.

Numărul clienţilor companiei s-a redus anul trecut cu 4,8%, la 10,464 milioane, de la 10,995 milioane la finele lui 2009, se arată într-un raport al grupului francez France Telecom. Scăderea bazei de clienţi a fost resimţită în general pe serviciile PrePay, notează Orange România într-un comunicat transmis joi.

"Cele mai vizibile efecte ale degradării climatului economic asupra bazei de clienţi se observă pe segmentul PrePay. Totuşi, suntem foarte mulţumiţi de evoluţia segmentului clienţilor cu abonament, care a continuat să se stabilizeze. Baza de clienţi a înregistrat creşteri, rata de reziliere a contractelor fiind mai scăzută decât cea din perioada anterioară crizei", a declarat în comunicat directorul general al Orange România, Thierry Millet.

Venitul mediu anual pe utilizator a scăzut de la 92 de euro la 83 de euro.

Numărul clienţilor companiei pe serviciile de internet mobil a crescut anul trecut cu 16,5%, de la 2,708 milioane la 3,155 milioane, iar ponderea veniturilor de pe acest segment în încasările din servicii personale a urcat de la 12,8% la 15,8%.

În trimestrul al patrulea, veniturile Orange România au scăzut cu 4,8%, la 243 milioane euro, de la 255 milioane euro în aceeaşi perioadă a anului 2009, dar compania a atras 60.000 de noi clienţi.

"Ritmul de scădere (...) a încetinit, atât de la an la an, cât şi de la trimestru la trimestru. Cota valorică de piaţă a crescut în comparaţie cu anul anterior", a afirmat Millet.

Grupul notează, în raport că profitul EBITDA s-a menţinut stabil în România. Totuşi, condiţiile economice slabe din România au pus presiune pe marja EBITDA din Europa de Est.

Pe pieţele emergente, marja EBITDA a fost de 35,7%, mai ridicată decât cea a grupului, afectată însă cu 67 milioane euro de competiţia intensă din Egipt, care a determinat reduceri de preţuri, şi de condiţiile economice dificile din România (55 milioane euro), se arată într-o prezentare ataşată raportului Orange.

La nivel mondial, veniturile Orange au crescut cu 1,4%, de la 44,8 miliarde euro la 45,5 miliarde euro, iar profitul net a urcat de la 3 miliarde euro la 4,88 miliarde euro.

Orange este unul dintre cei mai mari operatori de telecomunicaţii din lume, cu 209,6 milioane de clienţi la nivel mondial.

În România, principalii concurenţi ai companiei pe piaţa serviciilor de telecomunicaţii mobile sunt Vodafone (Marea Britanie) şi Cosmote (Grecia).

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici