Următorii doi ani vor fi extrem de dificili pentru constructorii de aeronave comerciale

Grupul EADS a avertizat că următorii doi ani vor reprezenta o perioadă "din ce în ce mai dificilă" pentru constructorii de aeronave comerciale, din cauza pierderilor şi scăderii traficului aerian, iar Airbus intenţionează să reducă producţia cu 15-25% în 2010-2011, potrivit Financial Times (FT).

Urmărește
27 afișări
Imaginea articolului Următorii doi ani vor fi extrem de dificili pentru constructorii de aeronave comerciale

Următorii doi ani vor fi extrem de dificili pentru constructorii de aeronave comerciale (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Directorul general executiv al EADS, Louis Gallois, a declarat că divizia de aeronave comerciale a grupului, Airbus, intenţionează să reducă producţia anuală cu 15-20%, iar directorul general executiv al Airbus, Tom Enders, a arătat că producătorul de aeronave comerciale ar putea reduce livrările cu alte 15-25 de procente în 2010-2011.

Cei doi directori din cadrul celui mai mare grup european din industria aerospaţială şi de apărare, prezenţi la salonul aerian de la Paris, au avertizat asupra dificultăţilor cu care se va confrunta industria de profil în următorii doi ani, cele mai importante fiind scăderea traficului aerian, condiţiile dificile de creditare, relaţiile tensionate cu furnizorii şi numărul din ce în ce mai redus de comenzi.

Dificultăţile în care se regăsesc marile grupuri din industria aerospaţială sunt reflectate şi prin prezenţa la salonul aerian, în contextul în care grupul american Boeing şi-a redus delegaţia cu 25% faţă de ediţia de anul trecut a evenimentului, iar compania canadiană Bombardier cu 40%.

Unii analişti consideră că Boeing şi Airbus, lideri mondiali ai industriei constructoare de aeronave comerciale, vor reduce producţia cu mult peste nivelurile anunţate.

Totodată, şefii EADS au atras atenţia în mod special asupra aspectelor financiare, de la accesul dificil la finanţare al clienţilor la condiţiile dure de creditare cu care se confruntă constructorii de aeronave, care trebuie să investească miliarde de dolari anual în cercetare şi dezvoltare.

Potrivit lui Gallois, Airbus va livra în acest an 480 de avioane, aproape de recordul de 483 de unităţi înregistrat anul trecut, însă a avertizat că 2010 şi 2011 manifestă "vizibilitate limitată" şi vor reprezenta "o perioadă critică" pentru companie.

Principala prioritate a EADS va fi conservarea lichidităţilor şi a investiţiilor în produse noi, a arătat directorul de marketing şi strategie al grupului, Marwan Lahoud, avertizând că EADS ar putea "încheia următorii doi ani cu bani foarte puţini" dacă riscurile expuse se materializează . La finele lunii martie, EADS dispunea de rezerve de 8,5 miliarde euro.

Reprezentanţii guvernelor din Franţa, Germania, Marea Britanie şi Spania participă luni la o reuniune la Paris, pentru a discuta solicitarea Airbus de a primi ajutoare de 3,5 miliarde euro pentru a dezvolta noua familie de aeronave A350.

Potrivit lui Gallois, compania va atinge "vârful cheltuielilor pentru dezvoltare" în 2010 şi 2011, urmând să investească 10,5 miliarde euro în proiectul A350.

Pe de altă parte, operatorul irlandez de transporturi aeriene low-cost Ryanair ar putea plasa comenzi pentru 300 de aeronave la Airbus şi Boeing, cu livrare până în 2016, potrivit unor informaţii apărute luni în presa britanică.

Achiziţia ar dubla flota aeriană a Ryanair, la aproape 600 de unităţi, faţă de cele 248 ale British Airways.

Directorul general al Boeing, Jim McNerney, a comentat că o astfel de comandă ar reprezenta "afacerea anului".

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici