Gala ZF 2020, 19 noiembrie. Romanians going global. Cei mai valoroşi executivi români care lucrează în străinătate

  • Anul acesta, deşi pandemia de Covid-19 a schimbat puţin formatul, tradiţia de a aborda, în cadrul Galei ZF, subiectele care marchează toată lumea rămâne în picioare.
  • Evenimentul din acest an, care aniversează 22 de ani de la înfiinţarea ZF, are ca temă centrală românii care au reuşit să acceadă în poziţii executive de top în afară - Romanians going global.
  • Ziarul Financiar a oferit în cadrul Galei şi şase premii speciale
Urmărește
1828 afișări
Imaginea articolului Gala ZF 2020, 19 noiembrie. Romanians going global. Cei mai valoroşi executivi români care lucrează în străinătate

„Romanians going global. Cei mai valoroşi executivi români care lucrează în străinătate” este ideea centrală a Galei ZF din 2020, care marchează 22 de ani de la înfiinţarea Ziarului Financiar.

 

Gala ZF 2020: ”Romanians Going Global. Cei mai valoroşi executivi români care lucrează în străinătate”

Ziarul Financiar a organizat ”Gala ZF – Traversăm Criza Împreună”, a 15-a ediţie a galei anuale ZF, în care a încercat sa ia pulsul online al comunităţii de business din România, să vadă cum trece prin această criză.

„Astăzi, după 22 de ani, suntem mai mult decât un ziar, suntem ZF, cel mai complex produs media din România prin ceea ce realizăm în fiecare zi şi prin ceea ce adăugăm în fiecare an la acest brand”, a spus Cristian Hostiuc, directorul editorial al Ziarului Financiar, în deschiderea Galei.

„Voi, antreprenorii şi oamenii de business, sunteţi expresia acestei libertaţi, a îndrăznelii asumate în proiecte. Încurajaţi exprimarea liberă, susţineţi presa, susţineţi tinerii să spună ce vor şi cum vor să arate această ţara. Şi vom avea această mult visată altă ţară, pe care o aşteptăm cu toţii”, a declarat Sorin Pâslaru, Redactor-Şef al ZF.

Ideea centrală a Galei ZF de anul acesta, prin care Ziarul Financiar aniversează 22 de ani de la publicarea primului număr, a fost „Romanians going global - Cei mai valoroşi executivi români care lucrează în străinătate“. Executivi români, care au reuşit să urce în poziţii de top la nivel global, din Europa până în Asia, Australia, Africa de Sud sau America Centrală, au povestit o parte din experienţele lor de business.

Deschiderea de care a beneficiat România, atragerea investiţiilor străine şi nu în ultimul rând deschiderea graniţelor muncii au permis românilor să iasă în afara ţării, să ocupe poziţii în marile companii şi să ajungă chiar în vârful firmelor. Cu ajutorul lor vrem să vedem cum arată lumea businessului din afară, cu ce este diferită faţă de România, ce putem învăţa astfel încât să ardem etapele.

Răzvan Diraţian este din august 2017 di­rec­tor general pentru Avon Filipine, o ţară aflată în top cinci pieţe Avon la nivel global, conform datelor comunicate de companie în momentul în care executivul român a fost numit în funcţie.

Răzvan Diraţian, general manager Filipine Avon: „Am luat venirea în Asia ca pe o experienţă, a fost o ambiţie să ajung într-o altă ţară, nu a fost un plan precis de carieră, dar pentru Avon Fiipine este una dintre cele mai imortante pieţe şi am luat-o ca pe o responsabilitate foarte mare, îmi place ceea ce fac, îmi place foarte mult ţara, îmi plac foarte mult oamenii şi m-am adaptat la această cutlură. Am simţit poate la început cum fiecare dintre noi aşteptăm ca România să evolueze şi să fie din ce în ce mai bine, eu am senzaţia mereu când vin în ţară că România este pe un drum extraordinar de bun”

Lucian Vilău este vicepreşedinte pentru Finanţe şi IT şi director financiar al companiei Albert, subsidiara din Republica Cehă a grupului Alhold Delhaize.

Lucian Vilău, VP Finance and IT, CFO Albert Republica Ceha, Ahold Delhaize: „Ce putem lua noi ca români din Cehia este partea de organizare, planificare, se simte stilul nemţesc, influenţa germană, se vede chiar şi în modul în care s-a reacţionat la pandemie, reacţia a fost extrem de eficientă, aş spune că este un joc colectiv, jocul de-a ţara, de-a Cehia, în care fiecare contribuie, progresul este constant, nu încearcă neapărat să ardă etape şi este pas cu pas, dar în sus. SPre a dezvolta tot ce e în jur”

„Eu îi doresc României infrastructură. În urmă cu mai bine de şase ani eram pe parte de logisitcă în România şi sufeream foarte mult din acest punct de vedere şi asta cred că este cheia pentru dezvoltare. Oricând aveam cocazia să discutăm cu autorităţile acestea era primul punct pe care îl puneam pe listă”

Executivul roman Andrei Hareţ a fost numit în 2020 în funcţia de managing director pentru operaţiunile din Franţa şi Germania ale grupului japonez Asahi 2020. El a rămas astfel în cadrul aceleiaşi companii pentru care în ultimii cinci a lucrat ca director al brandului Grolsch din portofoliul Asahi Europe.

Andrei Hareţ, managing director pentru Franţa şi Olanda Asahi: „O experienţă în afara ţării îţi aduce ca om un avantaj, trăieşti în altă cultură pe care trebuie să o înţelegi şi cu cât mai multe culturi cunoşti, cu atât mai multe vieţi ai în tine. Am lucrat pe două continente, am menţionat Orientul Mijlociu pentru că pe lângă faptul că trăieşti în altă cultură ai ocazia să interacţionezi cu multe naţionalităţi. Am lucrat în mod direct cu peste 60 de naţionalităţi. Aş spune că am avut câte ceva de învăţat de la fiecare”

Executivul român Adrian Vasiliu locuieşte în Dubai şi se ocupă de peste 100 de ţări din poziţia sa de general manager, responsabil pentru divizia de dispozitive medicale pentru îngrijirea şi corectarea vederii a gigantului american Johnson & Johnson. Executivul român are în por­tofoliu ţările din Africa şi Orientul Mijlociu.

Adrian Vasiliu, general manager Orientul Mijlociu şi Africa Johnson&Johnson: „Consider că corporaţiile sunt bazate pe meritocraţie şi factorul naţional contează mai puţin şi din acest motiv sunt mulţi români în lumea întreagă şi nu e o supriză. Sunt români competenţi care pot aduce valoare companiilor la care lucrează. Lucrez în străinătate de 15 ani şi simt şi eu că România e o societate dezvoltată, am lucrat şi în ţări mai puţin dezvoltate, şi în ţări foarte dezvoltate, consider că viaţa te duce acolo unde reuşeşti tu să o conduci şi unde ai şi puţină şansă”

Mihai Bordeanu a devenit în 2019 vicepreşedinte pentru marca Dacia şi responsabil pentru marketingul Dacia la nivel global, în cadrul grupului Renault.

Mihai Bordeanu, vice-preşedinte Dacia, Groupe Renault: „2020 este un an foarte complicat dar eu sunt optimist şi cred că va fi bine pentru România, văd atâţia oameni în Franţa şi am văzut şi în Anglia români care fac foarte bine ce fac, sunt profesionişti, o parte dintre ei se vor întoarce şi o parte vor sta aici, dar o parte se vor întoarce şi va funcţiona ca un accelerator pentru ţară”

Adrian Comăneci a devenit în 2019 director financiar al grupului mars pentru Europa de Nord, după ce a fost promovat în cadrul gigantului.

Adrian Comăneci, CFO pentru Europa de Nord Mars: „Sincer să fiu pot să vorbesc mai mult de Suedia decât de Danemarca. Suntem de 1 an în Suedia, am fost în Italia înainte, cel mai mult mă impresionează cât de importante şi bune sunt lucrurile simple, de bun simţ şi cred că asta este şi cultura nordică. Venind din Italia eram puţin reticenţi cum ne vom adapta, dar am fost impresionaţi de simplitatea şi de bun simţul şi de cât de importante pot fi lucrurile de bază şi cred că asta ar fi o sursă de inspiraţie. A face lucrurile bine nu însesamnă complicat, ci simplu şi de bun simţ”.

Executivul Alexandru Bădulescu este unul dintre cei mai puternici manageri români de peste hotare prin prisma busines­su­lui pe care îl conduce, el având pe mână operaţiunile din 69 de ţări. Aceasta este una dintre cele cinci regiuni în care Western Union a împărţit lumea.

Alexandru Bădulescu, global head of account and digital payout Western Union: „Fiecare om e diferit. Pentru a pleca cred că mobilitatea este extraordinar de imporantă, trebuie să fii deschis şi în al doilea rând să ai o resetare a perespectivei. Când ajungi într-un loc nou trebuie să priveşti lucrurile prin ochii celor de acolo, să te pui în pantofii lor. Ca şi calităţi, dacă mă uit la experienţă plecând din România cu repsonsabilitate pe 3 ţări, am trecut la 23 de ţări în Moscova şi Europa de Est, mult mai multe în Orientul Mijlociu şi Africa. Gestionarea riscului e un lucru important, înţelegerea perspectivei locale, clienţi, competitori din piaţă, ideal ar fi şi învăţarea limbii. Te ajută să identifici mai bine cum gândesc oamenii, consumatorii, clienţii din ţara respectivă”.

Marius Dorner a plecat în 2018 de la Citi România la subsidiara grupului bancar din Africa de Sud, pe poziţia de director global subsidiaries.

Marius Dorner, director global subsidiaries group head Citi: „Eu nu cred în clasificarea românii sunt mai buni, mai răi, sau că o naţie sau o rasă contează. Eu nu cred în clasificarea asta. Cred că suntem ceea ce suntem ca oameni, ca indivizi, dacă facem lucruri bune suntem mai buni, dacă facem lucrurile mai rele suntem mai răi, nu cred că românii au lucruri în plus sau în minus faţă de alţii”.

Un alt puternic expat este Cornel Cărămizaru, director general al filialelor FrieslandCampina din Spania şi Portugalia. El ocupă poziţia actuală de circa un an, fiind prima sa funcţie în calitate de expat, anterior conducând operaţiunile locale ale FrieslandCampina.

Cornel Cărămizaru, managing director Spania şi Portugalia FrieslandCampina: „Trebuie să avem încredere în noi, în ce putem face, în potenţialul nostru, dar şi în capacitatea de a ne valorifica potenţialul. Şi puţină răbdare. Cred că trebuie să ne demonstrăm că putem face lucruri, putem să progresăm şi puţină răbdare ne va ajuta să ajungem acolo”.

Theodor Alexandrescu este un expat român care activează astăzi în poziţia de head of sales Middle East Zurich Insurance Company.

Theodor Alexandrescu, head of sales Middle East Zurich Insurance Company: „Ne e frică să ne asumăm riscuri şi cel mai mare risc este să nu ne sumăm niciun risc. În România trebuie să ne asumăm riscurile transformării, altfel nu vom avea evoluţie”.

Săptămâna aceasta, Severina Pascu a devenit director general adjunct şi director operaţional al companiei Sunrise UPC. La începutul anului 2020 ea devenea CFO şi CEO adjunct al Virgin Media. 

Severina Pascu, COO şi deputy CEO, Sunrise UPC: „Plecarea cred că este o combinaţie între o serie de calităţi şi oportunităţi care trebuie să se ivească. Uneori, degeaba le ai dacă nu vine o conjunctură de aşa natură. Cred că trebuie să existe circumstanţele necesare pentru o companie din afara ţării”.

Unul dintre expaţii prezenţi la gală este Laurenţiu Dimitriu, country manager pentru Bosnia şi Herţegovina, Slovenia şi Croaţia în cadrul gigantului elveţian Nestle. El s-a mutat în Croaţia, de unde coordonează businessul din zona adriatică ce include cele trei ţări, acum doi ani, fiind prima sa poziţie de expat. Relaţia sa cu Nestle însă este una de lungă durată, executivul lucrând pentru compania de mai bine de 20 de ani, cea mai mare parte în România.

Laurenţiu Dimitriu, country manager Croaţia, Bosnia şi Herţegovina, Slovenia Nestle: „România are nevoie de infrastructură. Croaţia este plină de autostrăzi, turismul se bazează pe autostrăzi, dar pe de altă parte România merge cu o viteză mult mai mare decât alte ţări, România este un mediu investiţional mai bun, are capacitate mare, se vede prin investiţii, Renault, Ford, pentru că totuşi există motive petnru care vii să investeşti. Deci eu văd foarte bine România şi trebuie să accelereze şi să aibă încredere pentru că avem capacitate. Întotdeauna ne uităm la oameni din Vest. Nu e nevoie, avem capacitate, avem cunoştinţele necesare.”.

Theodore Michel Vrangos s-a născut şi a copilărit în România până la vârsta de 15 ani, după care a emigrat cu fami­lia în Franţa, ţara care l-a adoptat şi care i-a devenit acum acasă. Aici el a absolvit şcoala de ingineri Grande Ecole D’Ingenieurs, iar de-a lungul ulti­melor aproape trei decenii a fondat un total de 11 companii. Pe unele le-a vândut unor giganţi străini, în timp ce altele au fost doar businessuri secundare.

Theodore Michel Vrangos, antreprenor i-Tracing Franţa: „Le-aş transmite românilor solidaritate şi aş vrea să creez burse pentru că văd studenţi români foarte buni, avem ingineri. Ar trebui să stimulăm prin internship-uri şi burse această tinereţe creativă care este foarte importantă pentru societatea românească şi cred că educaţia este cheia pentru viitor”.

Vladimir Soare a preluat în 2019 funcţia de director financiar pentru America Centrală şi Caraibe în cadrul companiei logistice Kuehne + Nagel. Mutarea a venit după ce timp de aproape doi ani şi jumătate el a fost general manager al departamentului financiar din cadrul Kuehne + Nagel pentru regiunea China de Vest.

Vladimir Soare, finance director America Centrală şi Caraibe Kuehne+Nagel: „În România aş vrea să văd schimbare. De atâţia ani se discută de schimbare, dar până acum nu s-a văzut chiar atât de mult, aş spune că încă sunt muţi paşi de făcut până la o schimbare pentru a atrage expaţii, a se întoarce în ţară şi a pune bazele economiei şi unor afaceri.”

Unul dintre expaţii prezenţi la gală a fost Ana Bordeianu, care ocupă poziţia de chief customer officer în cadrul Vodafone Australia. Ea s-a mutat în urmă cu un an la capătul celălalt al lumii, unde continuă să îşi scrie povestea carierei pe care şi-a construit-o în domeniul telecom.

Ana Bordeianu, chief customer officer Vodafone Austrialia: „Nu mi-am propus niciodată o anumită destinaţie sau vreo anumită poziţie, alegerea pe care am făcut-o a fost să mă duc către roluri, către joburi a căror conţinut să îmi placă şi să lucrez pentru lideri pe care îi apreciez ca valori, abordare, viziune şi asta combinat cu oportunitate, şansă, noroc, m-au făcut să fiu în postura de a alege să lucrez internaţional prin 2010 în Qatar şi de la începutul anului 2018 aici în Sydney.”

Ziarul Financiar a oferit în cadrul Galei şi şase premii speciale:

  • Premiul „Încredere în România”: Immofinanz, unul dintre dezvoltatorii de top de pe plan local, care are în continuare planuri de dezvoltare. Este unul dintre cei mai mari proprietari de clădiri de birouri şi mall-uri din România.

Fulga Dinu - Country Manager Operations, Immofinanz Romania: ”În fiecare dimineaţă încep ziua cu Ziarul Financiar. Avem oameni extrem de talentaţi în România, mi-aş dori să aibă mai multă încredere în ei, pentru că au de ce, şi să aibă mai multă mândrie că sunt români. Mulţumesc pentru premiu în numele companiei şi al echipei pe care o am alături. 

  • Premiul „Cel mai mare angajator din IT în pandemie”: SoftVision. Compania a fost fondată în 1994 de un antreprenor local şi cumpărată în urmă cu doi ani de un gigant american. Este specializată în furnizarea de soluţii software şi servicii de consultanţă IT în special pentru piaţa americană.

Mihai Constandis, Head of Eastern Europe Studios, RO Country Manager al Cognizant Softvision: "A fost un an interesant, am reuşit să fim stabili, să ne calibrăm, să creştem. Am evoluat, ceea ce este foarte important în această perioadă. E foarte important să acordăm atenţie colegilor, angajaţilor, din punct de vedere al securităţii, al sănătăţii. Acum suntem într-o revoluţie digitală, care durează de câţiva ani. Ziarul Financiar să continue să facă ceea ce face şi să ne ţină uniţi ca business în România.

  • Premiul „Compania antreprenorială a anului în energie”: Tinmar Energy. Tinmar furnizează gaze şi energie electrică, se află în top zece cele mai mari businessuri din România din domeniul energiei electrice, dar şi printre primele zece companii antreprenoriale cu afaceri de peste un miliard de lei în 2019.

Carla Parnica, Marketing&Corporate Communication Manager: "Industria energiei este provocatoare, nu este una plictisitoare. În ultima perioadă a început să se digitalizeze din ce în ce mai mult. Este o industrie care te provoacă. Dinamica şi viteza de reacţie sunt foarte importante. Urez La Mulţi Ani Ziarului Financiar şi mult succes, să fiţi în continuare un reper.

  • Premiu Special: Superbet. Compania şi-a mutat activitatea în mare parte în online anul acesta, din cauza pandemiei, dar a mizat şi pe extindere în 2020. Este lider pe piaţa pe care activează din punct de vedere al afacerilor.

Cristian Gheorghiţă, Group Employee Communications Manager, Superbet: Deşi pare o industrie care nu se bazează pe matematică, totul în spate este un mare mecanism matematic. Suntem o industrie care creşte pe nişte baze foarte solide, iar partea de tehnologie devine foarte relevantă. Integrăm vertical tot ce înseamnă partea de tehnologie. Suntem un model de business antreprenorial care merge în exterior. Polonia a fost un prim-pas, dar achiziţiile din ultima perioadă deschid o piaţă mult, mult mai mare, nu doar Europa. Suntem cu ochii şi pe ce se întâmplă pe pieţele din America de Nord şi de Sud. 

  • Premiul special “Încredere acordată companiilor româneşti” pentru demersurile de a susţine companiile româneşti şi investiţiile în acestea: Impetum Group.

Impetul Group este aproape de companii şi de antreprenori mai ales în momentele dificile din viaţa lor de business. Are mai multe vehicule prin care sprijină businessurile din tehnologie, dar şi din alte domenii şi are în plan câteva domenii-cheie în care vrea să investească în următoarea perioadă.

Andrei Cionca, CEO si Cofondator, Impetum Group: ”Mulţumesc ZF că de 22 de ani reflectă cât mai natural ce se întâmplă în economia românească. Lupta noastră e ca oamenii de afaceri să înţeleagă cu ce se confruntă, să devină tot mai puternici şi mai creativi penetru a depăşi această criză. Împreună vom reuşi şi vom scurta criza şi efectele ei negative.

  • Premiul special „Cel mai mare dezvoltator imobiliar roman”: One United Properties. Este cel mai activ dezvoltator imobiliar din Bucureşti şi vrea să schimbe faţa Capitalei cu fiecare proiect nou în care investeşte.

Beatrice Dumitraşcu, VP Residential Sales One United Properties: ”Urez la mulţi ani Ziarului Financiar, sunteţi o reflexie foarte puternică a economiei româneşti. Şi eu mă uit în fiecare dimineaţă pe ZF să văd ce se întâmplă în economia românească. Noi ne adresăm unei nişe exclusiviste. Proprietăţile pe care le vindem sunt mai scumpe decât cele care sunt în general în piaţă. Noi am avut vânzări record începând din luna martie. Doar uniţi putem trece criza împreună. Uniţi, sănătoşi, şi cu dorinţă puternică să ne atingem obiectivele în fiecare zi.

Locul 10 (Orange)

Este unul dintre cei mai mari furnizori globali de servicii de comunicaţii, dar şi liderul pieţei de telecom din România, fiind de fapt o subsidiară a grupului francez cu acelaşi nume. A atins valoarea de 1,9 miliarde de euro în acest an, ceea ce-i aduce locul zece în topul celor mai valoroase companii din România.

Florin Popa, Business to Business Director, Orange România: Urez Ziarului Financiar să rămână la fel de pertinent cum vedem în fiecare dimineaţă când îl deschidem. Industria de telecomunicaţii nu a fost ocolită de criză. Cu toate acestea, anul acesta a fost unul în care am tras foarte tare, întreaga echipă a făcut eforturi extraordinare pentru a fi aproape de clienţi. La nivelul industriei am văzut cât de importantă este conectivitatea şi cât de avansată este România din perspectiva infrastructurilor de telecomunicaţii. Sunt convins că vom depăşi această criză şi vom fi şi mai buni. 

Locul 9 (BCR)

Acţionarii austrieci de la Erste Bank au menţinut-o şi în acest an în top zece cele mai valoroase companii din România, mai exact pe locul nouă. După active, este a doua cea mai mare bancă de pe piaţa locală, iar valoarea ei a ajuns la 1,9 miliarde de euro.

Ionut Stanimir, Director de Marketing si Comunicare, BCR: Felicitări Ziarului Financiar şi tuturor câştigătorilor din această seară. Eu urez ZF să meargă global cu antreprenorii români care astăzi pleacă din acceleratoare. Eu sunt impresionat de unele startup-uri, cum ar fi Modex, alături de care am deschis un spaţiu de co-working şi de accelerare. Am fost impresionat de implicarea lor, să democratizăm tehnologia şi ecosistemul peste tot în România.

Locul 8 (Romgaz)

Este cea mai valoroasă companie listată la bursă din portofoliul statului român şi cel mai mare producător de gaze naturale din România. Valoarea ei se apropie de 2,1 miliarde de euro, potrivit evaluărilor din acest an. Locul 8 îi revine companiei Romgaz.

Locul 7 (Kaufland)

Lider al comerţului local după cifra de afaceri, are în România 135 de hipermarketuri şi un ritm de expansiune de minimum zece unităţi noi pe an. A atins valoarea de 2,1 miliarde de euro, după o creştere de 19% faţă de anul trecut.

Locul 6 (Banca Transilvania)

Este una dintre băncile care ţin micii antreprenori aproape şi care au fost alături de ei mai ales în acest an ca un adevărat carusel. Este cea mai mare instituţie de credit de pe piaţa românească după active şi a ajuns anul acesta la valoarea de 2,2 miliarde de euro. Ocupanta locului 6 în topul celor mai valoroase companii româneşti este Banca Transilvania.

Omer Tetik, CEO, Banca Transilvania: Am făcut paşi buni în carieră, dar am avut şi noroc din multe puncte de vedere. Felicitări pentru ceea ce faceţi. Anul acesta fac 21 de ani în România, am ratat doar primul an de existenţă a Ziarului Financiar. Am fost uimit câţi manageri români sunt afară şi ce resurse avem de fapt, care reprezintă România în afară. Este speranţa de care avem nevoie, nu doar tineri antreprenori, dar tineri cu care interacţionăm în fiecare zi. Nu mă gândesc să plec din România, sunt mândru că sunt roman. Eu mă văd încă 22 de ani în România. Suntem încă o bancă foarte tânără.

Locul 5 (Dedeman)

Este cel mai mare retailer de bricolaj din România şi cea mai mare companie antreprenorială românească după cifra de afaceri. Cei doi fraţi fondatori au pornit din Bacău şi au dus compania pe care au creat-o la o valoare de 2,4 miliarde de euro anul acesta.

Locul 4 (eMag)

Tocmai a trecut prin una dintre cele mai bune perioade din an, Black Friday, şi se pregăteşte de un nou boom al vânzărilor de sărbători. Compania este evaluată la 2,6 miliarde de euro.

Iulian Stanciu, CEO, eMag: Primul business l-am început acum 22 de ani, odată cu Ziarul Financiar, când aveam 22 de ani. În eMag am investit în 2009 şi am plecat la drum cu o ambiţie nebunească. Compania vindea aproximativ 2 mil. euro pe lună. Am vrut să trecem graniţa şi să facem o companie de un mld. de euro. Toţi au spus că sunt nebun la vremea respectivă, dar cred că dacă nu visezi şi nu ţinteşti sus, nu ai şanse să ajungi acolo. În România poţi construi foarte multe lucruri, sunt multe oportunităţi. Este nevoie de perseverenţă, să nu renunţi la primul eşec şi prima greşeală. Nu trebuie să vă luaţi după gura lumii. Oriunde vei merge, oamenii vor spune că nu se poarte.

Locul 3 (OMV Petrom)

Este singurul producător de petrol şi gaze şi cea mai mare companie de la bursa românească în termeni de capitalizare. A ajuns la o valoare de 3,6 miliarde de euro, fiind ocupanta locului al treilea în topul celor mai valoroase companii din România.

Christina Verchere, CEO, OMV Petrom: Anul acesta a fost o provocare, dar suntem rezilienţi. OMV Petrom este o companie puternică. Am avut de făcut intervenţii, având în vedere criza şi scăderea preţului petrolului.  Este o onoare pentru noi să facem parte din acest top, din care facem parte de 15 ani. Spun mereu că OMV petrom face parte din structura socială şi economică a României.

Locul 2 (Hidroelectrica)

Este cel mai mare producător de energie electrică din România şi cea mai valoroasă companie din portofoliul statului român. Este aşteptată de câţiva ani la bursă, dar procesul este încă în desfăşurare. Ocupă locul al doilea în topul celor mai valoroase companii, fiind evaluată la 4,2 miliarde de euro.

Locul 1 (UiPath)

„Primul unicorn românesc”. Este o companie care a pornit dintr-un apartament în Delea Veche, iar astăzi a ajuns să valoreze 10,5 miliarde de euro.

Vargha Moayed, Chief Strategy Officer la UiPath: După ce l-am întâlnit pe Daniel Dines, am fost convins de tehnologia UiPath. L-am ajutat să crească şi apoi am ajutat la extinderea internaţională a companiei. UiPath este o companie umilă, căreia îi pasă foarte mult de clienţi. Asta ne-a permis să ajungem unde suntem astăzi.

Gala ZF 2020, 19 noiembrie. Romanians going global

Anul acesta, deşi pandemia de Covid-19 a schimbat puţin formatul, tradiţia de a aborda, în cadrul Galei ZF, subiectele care marchează toată lumea rămâne în picioare. Evenimentul din acest an, care aniversează 22 de ani de la înfiinţarea ZF, are ca temă centrală românii care au reuşit să acceadă în poziţii executive de top în afară - Romanians going global.

Cu ajutorul lor vrem să vedem cum arată lumea businessului din afară, cu ce este diferită faţă de România, ce putem învăţa astfel încât să ardem etapele.

Sunt câteva mii sau poate chiar zeci de mii de români expaţi în toate colţurile lumii, din China în SUA şi din Dubai la Varşovia. Predau la universităţi de top din lume, lucrează pentru NASA sau în laboratoarele de cercetare ale unor giganţi. Sunt antreprenori care au pus bazele unor start-up-uri peste hotare sau sunt executivi care conduc businessuri regionale ori globale de top, cu afaceri de zeci şi chiar sute de milioane de euro. Poziţiile la care au ajuns aceşti executivi români arată şi pentru alţii că se poate, că talentul, energia, deter­minarea şi munca pot aduce un câştig.

Economistul polonez Witold Orlowski a fost invitatul special al Galei ZF din 2019, care a marcat aniversarea de 21 de ani a Ziarului Financiar. Într-un discurs susţinut în faţa sutelor de invitaţi prezenţi la eveniment, el a spus, printre altele, că o societate antre­prenorială este suficientă pentru a crea premisele potrivite de creştere şi că nu guvernul este cel care construieşte eco­nomia, ci antreprenorii şi busi­nessurile.

Peste 600 de manageri, antre­prenori, proprietari de companii au participat la gala Ziarului Financiar – ediţia 2019, eveniment care a marcat, simultan, aniversarea a 21 de ani de existenţă a publicaţiei şi premierea celor mai valoroase zece companii din economia românească.

În fiecare an, în cadrul galei, Ziarul Financiar lansează catalogul Top 100 cele mai valoroase companii din România şi premiază cele mai valo­roase 10 companii şi bănci din econo­mie. Tradiţia se păstrează şi anul acesta.

Top 100 cele mai valoroase com­pa­nii din România este un demers jur­na­lis­­tic pornit în 2006, când, într-o eco­no­mie cu creşteri şi investiţii străine re­cord, Ziarul Financiar şi-a pus pro­ble­ma valorii, a preţului com­pa­niilor lo­ca­­le, indicator care înglobează mai mult de­­cât cifre de afaceri sau mar­je de profit.

De la prima ediţie topul a fost realizat în colaborare cu casa de investiţii Capital Partners – cum se numea la acea dată, în prezent BT Capital Partners. În ultimii trei ani şi fir­ma de evaluare Veridio a fost par­te­ner al ZF în realizarea acestui catalog.

Iată ce spune Adrian Sârbu, în deschiderea galei ZF de anul acesta:

„Vorbesc singur. E o metaforă, evident. Sunt obişnuit să vorbesc singur, toată viaţa am vorbit singur, la fel cum îmi permit să mă adresez fiecăruia din cei care sunteţi aici. Vorbeşti singur şi te întrebi: Ce fac azi? Cum o scot la capăt? Un alt black swan. A venit pandemia, ce mai vine? Ce idei am? Noi în general trăim pentru că vorbim singuri şi, din fericire, mai şi facem lucruri. Şi astea, din nefericire, cea mai mare parte singuri, întrucât comunitatea de business din România încă nu se consideră o comunitate, cu mentalitatea noastră de români. Sper să trăiesc şi ziua în care această mentalitate o să fie depăşită. Mentalitatea noastră care ne reţine în a ne arăta ceea ce avem cu adevărat, puterea, şi în a ne promova pentru ceea ce facem cu adevărat în această ţară, şi anume numai lucruri bune. Aducem lucruri extraordinare la viaţă, de la idei la produse, servicii. Angajăm milioane de oameni, creăm bucurie multor familii.” 

„Vorbesc singur de-o viaţă, ca fiecare dintre noi. Tot aşa, vorbind singur, mi-am spus că ar fi extraordinar să avem şi noi, hai să zicem un ziar. Era foarte departe internetul. Deşi îl vedeam, era departe. Un ziar pe care să-l citesc cu plăcere. Aş fi foarte ipocrit să vă spun că l-am făcut pentru alt motiv decât pentru motivul de a-l citi singur. Aşa cum faceţi fiecare dintre voi şi azi, că-l citiţi pe hârtie, că-l citiţi pe site, pe Facebook, pe oriunde e. N-a fost uşor. Ştim cu toţii că pentru nimeni n-au fost uşori ăştia 22 de ani. Dacă mă uit în ultimii 30 de ani, am avut mai mulţi ani de criză decât ani de creştere. Şi cu toate astea, am supravieţuit. Aţi apărut oameni noi, tineri, cu idei, puternici, şi suntem unde suntem. M-a întrebat Fini astăzi ce simt la 22 de ani de Ziarul Financiar. Nu simt nimic pentru că am şi uitat această zi. Produsul nu-mi mai aparţine mie, vă aparţine vouă. Aparţine jurnaliştilor care-l fac. Sunt şi eu unul dintre cititori, dintre spectatori, şi mă simt foarte bine. Şi pentru că mă plictiseam, m-am gândit să vă fac o surpriză. Şi iar nu e o ipocrizie. Produsul Aleph este un proiect al comunităţii pe care o reprezentaţi. Practic, targetul lui este publicul educat şi suficient material, între care oamenii de business, evident, sunt un nucleu. Aleph, în accepţiunea unora, în accepţiunea istorică, este prima literă din alfabetul antic aramaic, apoi ebraic şi arab. Noi îl ştim sub denumirea de Alpha. Fascinaţia a pornit pentru mine în ziua în care, la 16 ani, am citit o poveste a lui Borges în care Aleph-ul era o sferă la care, din orice punct te uitai, vedeai universul în timp şi spaţiu.”

„Astăzi i-am spune simplu, internet. M-a urmărit această idee. Când tehnologia a evoluat, mi-am putut permite să îndrăznesc un nou proiect. Aleph-ul, de fapt, va fi la final o platformă gen Netflix cu programe de diverse categorii pentru acest public pe care îl reprezentaţi. Sunt câteva categorii esenţiale de conţinut care vă interesează sau te interesează: news, business, entertainment, educaţie, lifestyle şi cultură. (...) Ele vor evolua, încet încet, către un produs, o platformă, un univers de programe pe care poţi să ţi-l personalizezi, să ai canalul tău, să ai proximitatea ta. Evident, azi îl vezi pe mobil, configurat pentru mobil. E o premieră, nu ştiu de ce alţii, prin America, nu s-au gândit la asta. Îl vezi altfel structurat: programe scurte, dense, preponderent informative, dar şi programe de stare, programe care îţi lasă loc gândurilor şi nu-ţi mănâncă prea mult timpul şi, mai ales, nu te enervează.(...) Evident, Aleph, ca şi ZF, va fi un black swan, un eveniment neaşteptat în viaţa noastră şi sper să-l încerci, să-l vezi. M-ar interesa feedback-ul fiecăruia. Am plecat cu news, va fi mai mult decât news. (...) Va continua cu Aleph Biz care, în noul univers Aleph, va integra şi ZF-ul. Complementar, evident. Sper să-l lansăm în scurt timp. (...)  Nu vă spun când, nu vă spun cum arată, dar cred că o să vă placă.”

„ZF-ul a fost un pariu. (...) Când ai o idee clară, chiar dacă ai dificultăţi în a ajunge la profitabilitate - în general viaţa mea este despre lansarea unor proiecte la început neprofitabile, cu excepţia PRO TV-ului, dar PRO TV-ul din 95 a fost PRO TV-ul din 93, care 2 ani de zile n-a avut investitori. Deci un produs, dacă are putere, dacă are identitate clară, dacă are un public clar, va reuşi. N-am niciun dubiu că aşa se va întâmpla şi se întâmplă cu Aleph astăzi. Reach-ul Aleph-ului în online este de 2 milioane pe zi, către un milion în cablu şi, evident, nu am niciun dubiu că vom ajunge acolo unde trebuie. Aşa cum ZF-ul a plecat ca un ziar necunoscut în anii 90. Îl cunoşteau câţiva bancheri, cu care am început şi care mi-au găzduit inclusiv lansarea, şi a ajuns astăzi să fie un produs de validare al fiecărui om de business, un univers unde ne reunim toţi, o comunitate. Şi ZF-ul e tot social media, tot social television.”

„Această ţară ne aşteaptă şi vă aşteaptă să facem mai mult pentru ea pentru că, din nefericire, în ultimii 30 de ani cam toate opţiunile venite dinspre aşa-zisa clasă politică s-au cam epuizat. Acest an a fost un an de mare, mare radicalizare, de mare evidenţiere a realităţii în care trăim. Dincolo de faptul că e o încercare majoră pentru tot ce înseamnă omenire, (...) impostura, minciuna, corupţia prevalează în decizia economică şi politică a acestei ţări. E grav. Pierdem cu toţii. Pierd familiile noastre, pierd copiii. Tot ce pot să vă spun e ce vă spun în fiecare an: contaţi pe mine.”

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici