- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Utilizarea cardurilor de credit în perioade de criză, soluţie benefică pentru consumatori
Utilizarea cardurilor de credit în perioade de criză financiară este o soluţie foarte benefică pentru consumatori, întrucât aceştia îşi pot administra banii mult mai bine.
Utilizarea cardurilor de credit în perioade de criză, soluţie benefică pentru consumatori (Imagine: Mediafax Foto)
"Cardul de credit a marcat în Turcia, spre exemplu, o revoluţie extraordinară în perioadă de criză, întrucât acesta oferă o platformă foarte bună pentru administrarea optimă a banilor", a afirmat directorul general al Mastercard pentru România şi regiunea balcanică, Denisa Mateescu, la a opta ediţie a Cards Forum.
Aceeaşi părere o are şi directorul general pentru România al VISA Europe, Cătălin Creţu, care apreciază că sporirea utilizării cardului la comercianţi înseamnă în condiţiile actuale un control mai mare asupra finanţelor personale ale consumatorului.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Ce înseamnă să fii președinte? Alexander Lukașenko spune că este treaba unui bărbat: „Doamne ferește să fie aleasă o femeie în Belarus”
-
Liderul nord-coreean Kim Jong Un ordonă producerea în masă a dronelor explozive
-
Războiul din Ucraina, ziua 996. Zelenski: Zece puncte ale planului intern de rezilienţă vor fi prezentate săptămâna viitoare / Noi sancţiuni împotriva Rusiei din partea UE / Biden, presat de Europa pentru a spori sprijinul pentru Ucraina înainte de încheierea mandatului
-
Guvernatorul Băncii Angliei îndeamnă la reconstruirea relaţiilor cu UE: Brexitul a subminat economia
"Utilizarea cardurilor pentru plata la comercianţi reprezintă un beneficiu şi pentru economie, pentru că aduce tranzacţiile la suprafaţă şi subminează economia subterană. Această industrie, prin stimulare, poate să dea foarte mult înapoi economiei", a afirmat Creţu.
El a arătat că emitenţii cardurilor trebuie să-şi alinieze produsele cu contextul economic actual şi să fie adaptate mai bine nevoilor clienţilor. Totodată, aceştia trebuie să dezvolte produse noi şi să gestioneze riscul mult mai "strâns", în funcţie de profilul de risc al clienţilor, şi să adopte politica de preţuri, urmărind acelaşi criteriu.
"Băncile ar putea creşte costurile produselor pentru clienţii cu risc mai ridicat, aceştia beneficiind de aceleaşi servicii, dar la preţuri mai ridicate decât clienţii cu un risc mai bun", a mai spus Creţu.
La sfârşitul anului trecut, pe piaţa românească, erau active 10,5 milioane de carduri de debit, urmând ca până în 2013 să ajungă la 15,5 milioane de unităţi, potrivit previziunilor VISA România, relevate de un studiu de la începutul anului trecut.
Totodată, anul trecut existau 2,2 milioane de carduri de credit, fiind estimate 6 milioane de unităţi până în 2013, în timp ce numărul POS-urilor se va dubla, la 200.000.
Creţu a precizat că VISA România lucrează la deblocarea plăţilor regulate esenţiale, întrucât foarte puţini consumatori îşi pot plăti taxele locale prin card, precum şi alte utilităţi, ca electricitatea sau apa.
La rândul său, Nick Kouzos, Business Development Director în cadrul companiei Smart PayNetwork, apreciază că industria cardurilor are un potenţial foarte mare în sectorul privat, mai ales în situaţii de criză, în special pentru supravieţuirea IMM-urilor şi pentru finanţarea unor produse de pe piaţă.
"Trebuie să ne gândim mai mult la dezvoltarea comerţului electronic şi colectarea taxelor, utilizând cardurile", a spus Kouzos.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO