Valoarea celor mai importante 100 de branduri din lume a scăzut în 2009

Valoarea celor mai importante 100 de branduri din lume a scăzut pentru prima dată în ultimii nouă ani, cu 4,6%, la 1.150 miliarde de dolari, potrivit topului celor mai valoroase 100 de branduri la nivel mondial, realizat de compania Interbrand.

Urmărește
40 afișări
Imaginea articolului Valoarea celor mai importante 100 de branduri din lume a scăzut în 2009

Google a avut cea mai bună evoluţie între brandurile analizate în 2009 (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Primele două poziţii din top, Coca-Cola şi IBM, au înregistrat creşteri de 3%, respectiv 2%, la 68,7 miliarde de dolari şi 60,2 miliarde de dolari, potrivit unui comunicat al companiei.

Pe următoarele locuri s-au clasat Microsoft, în scădere cu 4%, la 56,6 miliarde de dolari, GE, -10%, la 47,77 miliarde de dolari, Nokia, -3%, la 34,86 miliarde, Mc'Donalds, în creştere cu 4%, la 32,27 miliarde de dolari, Google, în urcare cu 25%, la 32 miliarde de dolari, Toyota, -8%, la 31,2 miliarde de dolari, Intel, -2%, la 30,63 miliarde de dolari, respecitv Disney, în scădere cu 3%, la 28,44 miliarde de dolari.

Astfel, SUA sunt prezente cu opt branduri în top zece şi 51 în lista celor 100 cele mai valoroase mărci.

Între primele zece branduri, doar Nokia (Finlanda) şi Toyota (Japonia) nu aparţin unor companii americane.

Şapte branduri au ieşit din top 100 comparativ cu anul trecut, cele mai importante fiind Merrill Lynch (locul 34 în ediţia din 2008), AIG (poziţia 54) şi ING (86).

Marile bănci şi companii auto au fost cel mai grav afectate, în timp ce mărcile din domeniul alimentar au beneficiat de tendinţa oamenilor de a consuma alimente mai mult acasă.

UPS (locul 72) şi Harley Davidson (locul 73) au înregistrat cele mai mari scăderi ale valorii brandurilor, de 50% şi 43%, la 4,37 miliarde de dolari, respectiv 4,33 miliarde de dolari.

Cea mai bună evoluţie a avut-o Google, în creştere cu 25%, urmat de Amazon (locul 43), în urcare cu 22%, la 7,86 miliarde de dolari.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici