Prima pagină » Economic » Cum se fabrică – Povestea Daciei Duster. Reportaj dintr-o fabrică în care poţi merge în şosete albe, fără să te murdăreşti

Cum se fabrică – Povestea Daciei Duster. Reportaj dintr-o fabrică în care poţi merge în şosete albe, fără să te murdăreşti

În fiecare oră, pe platforma de la Mioveni se nasc 30 de Dacii Duster. 80% dintre ele merg la export. O astfel de maşină se naşte instant, prin munca a mii de oameni: toate piesele se fabrică în acelaşi timp, apoi se asamblează pe o bandă rulantă. Bucăţele din Duster se fabrică la Mioveni, alte părţi vin de-a gata din afară.
Cum se fabrică - Povestea Daciei Duster. Reportaj dintr-o fabrică în care poţi merge în şosete albe, fără să te murdăreşti

Dacia îşi va prezenta luni rezultatele obţinute în 2010. Indiferent de nivelul producţiei, anul trecut a fost al şaselea an consecutiv în care numărul de vehicule noi care au ieşit pe poarta uzinei de la Mioveni a crescut. Dacia, cel mai cunoscut brand românesc în lume, este azi o afacere de 3 miliarde de euro. Citiţi, în continuare, un reportaj gândul dintr-una din uzinele „istorice” transformate spectaculos în România.

Maşinării robuste cu braţe lungi, până-n tavan, huruie continuu. De abia te auzi om cu om. Ne aflăm în uriaşa hală a Dacia Piteşti unde se „croiesc” cutiile de viteze pentru Duster. Miroase ca într-un service auto, iar maşini sunt cu sutele, cât vezi cu ochii. Fiecare face altceva: unele frezează, altele găuresc ori sablează. Din ele ies piese care se asamblează în formă de cutii de viteze. Într-un an, aici se nasc între 300.000 şi 400.000 de cutii viteze, însă nu toate pentru Duster.

Citeşte mai multe despre cum se fabrică Dacia Duster pe www.gandul.info.