- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Vânzări de 50 miliarde de lei în 2019, pentru cei mai mari zece dealeri auto
- Producţia de maşini a încetinit ritmul încă de anul trecut, atât Dacia, cât şi Ford înregistrând o scădere uşoară a cifrei de afaceri în 2019,
- Dintre jucătorii activi în zona de vânzări, doar dealerul Ţiriac Auto a cunoscut o contracţie a businessului
Vânzări de 50 miliarde de lei în 2019, pentru cei mai mari zece dealeri auto
Producţia de maşini a încetinit ritmul încă de anul trecut, atât Dacia, cât şi Ford înregistrând o scădere uşoară a cifrei de afaceri în 2019, în timp ce dintre jucătorii activi în zona de vânzări, doar dealerul Ţiriac Auto a cunoscut o contracţie a businessului, potrivit calculelor făcute de ZF pe baza datelor Ministerului de Finanţe.
Cifra de afaceri a Automobile Dacia a înregistrat o uşoară scădere în 2019 (-0,23%) comparativ cu 2018, ca urmare a unei scăderi a volumelor de componente vândute pentru fabricarea de vehicule, necompensată în totalitate de creşterea volumelor de autovehicule comercializate, se arată în raportul Automobile Dacia pe 2019, explicând astfel de ce businessul companiei a scăzut uşor, în ciuda creşterii producţiei la 350.000 de unităţi, cât este şi capacitatea maximă a uzinei în acest moment.
Cifra de afaceri realizată de S.C. Automobile S.A în anul 2019 este de 24.671 milioane lei, cu 0,23% mai puţin decât cea realizată în anul 2018.
Ford România, al doilea constructor auto de pe piaţa locală, a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de aproape 2,2 mld. euro, valoare similară cu cea realizată în 2018, când businessul a fost de 2,27 mld. euro, potrivit datelor Ministerului Finanţelor. Profitul net al companiei a scăzut în 2019 cu 11% la 33,6 mil. euro, însă numărul mediu al angajaţilor a fost de 5.289 – număr mediu, în contextul în care uzina Ford a încheiat anul cu peste 6.000 de salariaţi în urma celui mai amplu proces de recrutare datorat intrării în producţie a noului SUV Puma, alături de EcoSport.
Cea mai mare creştere din top 10 a fost înregistrată de Toyota, în condiţiile în care cererea pentru maşini hibride a crescut în 2019. Businessul importatorului mărcilor Toyota şi Lexus a crescut în 2019 cu 27% la 1,6 miliarde de lei.
Al doilea cel mai mare salt a fost înregistrat de Trust Motors, ultimul business antreprenorial din importuri pe piaţa locală. Compania fondată de Gheorghe Dolofan a rulat anul trecut peste 600 mil. lei cifră de afaceri, în creştere cu 20% faţă de 2018. Mai mult, Trust Motors va prelua, după ce primeşte OK-ul de la Consiliul Concurenţei, şi marca Opel, pe lângă Peugeot, Citroen şi DS. Astfel, compania va fi primul importator privat de pe piaţa locală care nu numai că nu a cedat brandul către o reprezentanţă locală a producătorului, ci a preluat două mărci de la reprezentanţe – Citroen de la Citroen România la 1 ianuarie 2013 şi acum Opel, de la Opel Southeast Europe.
Cea mai mare scădere şi singura din comerţul auto din top zece a fost punctată de Ţiriac Auto. Businessul celui mai mare business de retail auto de pe piaţa locală a scăzut cu 5,8%, la 1,31 miliarde de lei.
Cel mai mare business din importuri şi comerţ rămâne Renault Commercial Roumanie, companie care vinde atât mărcile Renault şi Nissan, cât şi Dacia. În cazul grupului Renault reţeaua reprezintă agenţi de vânzări şi nu dealeri, astfel încât RCR facturează maşina, iar în businessul dealerului rămâne doar comisionul.
Luând în calcul importurile, Porsche România rămâne cel mai mare importator de pe piaţa auto locală. Compania a înregistrat o creştere a cifrei de afaceri de 15% în 2019 faţă de 2018, la 3,6 mld. lei.
Ritmul de creştere din 2019 s-a dublat comparativ cu anul 2018, când creşterea era de 7%.
Pe de altă parte, creşterea businessului din 2019 de 13% vine în contextul unei creşteri a vânzărilor de 7%, astfel încât plusul a venit în 2019 din componente şi servicii.
În acelaşi timp, profitul companiei a urcat cu 10%, la 36 mil. euro, cel mai ridicat din ultimul deceniu, iar numărul angajaţilor a ajuns în 2019 la 150, cifră neatinsă din 2012.
Porsche România rămâne singurul importator care a reuşit în 2007 să depăşească pragul de un miliard de euro cifră de afaceri.
Porsche România a încheiat anul 2019 cu 35.332 de autovehicule livrate, în creştere cu 7% faţă de anul precedent, potrivit datelor companiei.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO