- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Vânzările Apple înregistrează cea mai mare scădere din 2019 încoace
Vânzările Apple au scăzut la sfârşitul anului 2022, în condiţiile în care cumpărătorii presaţi de creşterea costului vieţii şi-au redus achiziţiile, scrie BBC.
Vânzările Apple înregistrează cea mai mare scădere din 2019 încoace
Vânzările companiei au scăzut cu 5% în cele trei luni până în decembrie, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2021.
A fost cel mai mare declin din 2019 şi mai rău decât se estima.
Actualizarea a venit în condiţiile în care multe firme avertizează cu privire la o încetinire economică bruscă, în special în sectorul tehnologic care a cunoscut un boom în timpul pandemiei.
Şeful Apple, Tim Cook, a declarat că firma navighează într-un "mediu dificil".
ULTIMELE ȘTIRI
-
Pe 22 decembrie Revoluția ajungea la București. Ce evenimente au marcat noaptea din 21 spre 22 decembrie
-
Ucraina a executat primul asalt fără militari, doar cu drone terestre şi aeriene
-
22 decembrie 1989 - ziua fugii cu elicopterul a soţilor Ceauşescu
-
Prima prelevare de organe la Spitalul Grigore Alexandrescu de la o tânără aflată în moarte cerebrală
El a pus declinul vânzărilor pe seama penuriei de aprovizionare din cauza întreruperilor Covid-19 din China - unde sunt fabricate telefoanele sale - şi a dolarului puternic, precum şi a unei slăbiciuni economice mai largi care rezultă din creşterea preţurilor, din războiul din Ucraina şi din efectele persistente ale pandemiei.
Apple a precizat că scăderile de vânzări au avut loc în întreaga lume şi au afectat majoritatea produselor sale.
Vânzările popularelor sale iPhone-uri au scăzut cu peste 8%, iar vânzările de computere Mac s-au redus cu 29%.
Scăderile au afectat profiturile firmei, care au scăzut cu 13%, la 30 miliarde de dolari.
Şi alte mari companii de tehnologie au declarat, de asemenea, că resimt presiunea în actualizările adresate investitorilor.
Amazon, care se străduieşte să-şi relanseze activitatea de comerţ electronic, a declarat că vânzările în magazinele sale online au scăzut cu 2% în ultimele trei luni din 2022, comparativ cu anul precedent.
În general, vânzările Amazon în perioada de trei luni au crescut cu 9%, la 149,2 miliarde de dolari, susţinute de o creştere mai puternică a activităţii sale de cloud computing.
Dar profiturile sale au scăzut brusc, ajungând aproape de zero, de la 14,3 miliarde de dolari în urmă cu un an, o schimbare pe care directorul financiar Brian Olsavsky a avertizat investitorii că este posibil să continue în lunile următoare.
La Alphabet, compania mamă a Google şi YouTube, vânzările au crescut cu doar 1% în cele trei luni până în decembrie, comparativ cu 2021, în condiţiile în care firmele au redus publicitatea - principala sursă de venit a companiei - în faţa incertitudinii economice.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO