Vânzările auto din China au scăzut în mai pentru prima dată în doi ani

Vânzările de automobile noi din China au coborât în luna mai cu 0,1% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, primul declin din ultimii doi ani, cea mai mare piaţă auto din lume trecând printr-o perioadă de scădere abruptă, transmite Reuters.

Urmărește
11 afișări

După doi ani consecutivi de creştere explozivă, vânzările auto din China s-au stabilizat în 2011 pe un trend ascendent slab, crescând cu numai 6,1% de la începutul anului după un avans de aproape două treimi pe ansamblul lui 2010.

Producătorii japonezi, afectaţi de reducerea puternică a producţiei şi deteriorarea lanţurilor comerciale în urma cutremurului devastator din martie, continuă să anunţe vânzări slabe în China.

Piaţa chineză ar putea continua să se contracte pe parcursul verii, sezon de obicei slab pentru vânzările de autoturisme, iar analiştii anticipează o revenire "moderată" în toamnă.

"Iunie şi iulie nu au fost niciodată cele mai bune luni pentru vânzările auto, iar o creştere uşoară ar fi cel mai optimist scenariu pentru acest an. Cererea ar putea reveni un pic în toamnă, dar este puţin probabil să se apropie de expansiunea puternică din 2009 şi 2010", a declarat Jenny Gu, senior market analyst la J.D. Power Shanghai.

Octombrie şi septembrie sunt supranumite "lunile de aur şi argint" pentru dealerii auto chinezi.

Asociaţia producătorilor chinezi de automobile CAAM anticipează scăderi în următoarele luni şi consideră că estimarea privind creşterea vânzărilor auto din acest an, de 10-15%, este prea optimistă.

Guvernul de la Beijing derulează un program de subvenţionare a achiziţiilor de automobile cu un consum eficient de carburnaţi, acordând 3.000 yuani (circa 460 de dolari) cumpărătorilor.

Deşi au început să circule zvonuri privind reducerea stimulentelor oferite de stat, vânzările continuă să evolueze slab.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici