Datele nu includ vânzările de maşini cu motoare mici, de 660 cmc.
În decembrie, vânzările de maşini noi, camioane şi autobuze au totalizat 183.549 de unităţi, potrivit datelor prezentate, luni, de Asociaţia Dealerilor de Automobile din Japonia (JADA), toate mărcile înregistrând scăderi.
Incluzând vânzările de vehicule cu motor de 660 cmc, care au coborât cu 6,7%, la 122.770 de unităţi, vânzările de automobile din Japonia au scăzut, în decembrie, cu 17%, la 306.319 de unităţi.
Vânzările de autovehicule Toyota, fără a lua în calcul clasa mini, s-au redus cu 17,8%, în timp ce Nissan şi Honda au raportat vânzări în scădere cu 21,8%, respectiv 25,3%.
"Nu ne-am imaginat niciodată că vânzările ar putea cădea aşa de abrupt (…) Aceasta este o situaţie sumbră", a declarat directorul asociaţiei, Takeshi Fushimi.
Numărul de maşini vândute a scăzut în ultimii ani, pe măsură ce populaţia migrează înspre zonele urbane, unde trenurile şi autobuzele reprezintă mijloacele preferate de transport. Printre factorii care contribuie la reducerea cererii se numără şi scăderea populaţiei Japoniei, împreună cu diminuarea interesului tinerilor în ceea ce priveşte maşinile.
Vânzările de autovehicule, cu excepţia celor din clasa mini, s-au ridicat anul trecut la 3,21 milioane unităţi, în scădere cu 6,5% faţă de 2007, marcând astfel cel de-al cincilea an consecutiv de declin al pieţei auto.
Cererea totală de autovehicule în 2008 pe piaţa niponă a fost de 5,08 milioane de unităţi, în scădere cu 5,1% faţă de anul trecut.
Asociaţia Dealearilor de Automobile din Japonia a estimat în decembrie o reducere a cererii pentru automobilele noi în 2009, la 4,86 milioane de vehicule, aceasta marcând şi prima scădere sub pragul de 5 milioane de unităţi înregistrată în ultimii 31 de ani.
Citeşte şi
Honda şi-a redus proiecţia de profit pentru anul fiscal 2008/2009