Vânzările Coca-Cola în România au scăzut anul trecut cu 9%, în volum

Volumul vânzărilor Coca-Cola în România a scăzut cu 9% anul trecut, de la 162,7 milioane de navete în 2012 la 148,5 milioane de navete, ca urmare a impactului negativ al condiţiilor macroeconomice şi comerciale.

Urmărește
397 afișări
Imaginea articolului Vânzările Coca-Cola în România au scăzut anul trecut cu 9%, în volum

Vânzările Coca-Cola în România au scăzut anul trecut cu 9%, în volum (Imagine: Mediafax Foto / AFP)

În 2012, volumul vânzărilor a crescut cu 2%.

"Pe parcursul anului, rezultatele au fost influenţate negativ de climatul macroeconomic şi comercial dificil, precum şi de presiunile campaniilor derulate de concurenţă", se arată într-un raport al grupului Coca-Cola HBC.

Cota de piaţă a Coca-Cola a crescut în funcţie de volum, dar şi după valoare, atât pe segmentul băuturilor carbogazoase, cât şi pe ansamblul pieţei băuturilor răcoritoare nonalcoolice (Non Alcoholic Ready to Drink), se arată în raport.

La nivel de grup, volumul vânzărilor Coca-Cola a stagnat anul trecut la 2,06 miliarde de navete.

Veniturile nete din vânzări au scăzut cu 2%, la 6,87 miliarde de euro. Excluând impactul cursului valutar, venitul pe navetă a crescut cu 1%, se arată în raport.

Profitul după taxe, atribuibil acţionarilor, a crescut de la 190,4 milioane de euro în 2012 la 221,2 milioane de euro anul trecut.

Grupul este prezent pe piaţa românească prin Coca-Cola HBC România, care deţine trei fabrici, la Ploieşti, Timişoara şi Vatra Dornei, precum şi o reţea de 14 centre de distribuţie.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici