Unitatea de măsură luată în considerare de Coca-Cola, naveta, reprezintă 5,678 de litri sau 24 de doze de băutură răcoritoare.
„Evoluţia vânzărilor în România, ca volum, s-a menţinut pe trend negativ şi a înregistrat un declin de peste 5% în trimestrul al patrulea. În consecinţă, la nivelul întregului an, volumele vândute au scăzut cu circa 5%”, se arată într-un raport al grupului Coca-Cola HBC.
Acesta este al doilea an consecutiv în care vânzările Coca-Cola HBC scad în România, după ce, în 2013, volumele vândute au coborât cu 9%.
„Într-un mediu foarte competitiv, volumul de băuturi carbogazoase vândute în 2014 a scăzut cu 7%, întrucât avansul Sprite şi Coca-Cola Zero nu a compensat în totalitate evoluţia negativă a brandului Coca-Cola. Vânzările de sucuri naturale au crescut, datorită avansului Cappy Pulpy”, se arată în raport.
La nivel global, grupul volumul vânzărilor Coca-Cola HBC au scăzut cu 2,8% anul trecut, la 2 miliarde de navete de la 2,06 miliarde de navete în 2013.
Veniturile net din vânzări s-au redus cu 5,3% în 2014, la 6,51 miliarde de euro de la 6,84 miliarde de euro în anul precedent. Excluând impactul cursului valutar, venitul pe navetă a crescut cu 2,5%, potrivit datelor companiei.
Profitul după taxe, atribuibil acţionarilor, a crescut de la 221,2 milioane de euro în 2013 la 294,8 milioane de euro anul trecut.
Coca-Cola HBC este al doilea mare îmbuteliator al grupului american Coca-Cola după volumul vânzărilor. Compania are afaceri în 28 de ţări din Europa, Asia şi Africa.
În România, Coca-Cola HBC deţine trei fabrici, la Ploieşti, Timişoara şi Vatra Dornei, precum şi o reţea de 14 centre de distribuţie.