Vânzările Dacia au crescut în 2012 cu aproape 5%, la 359.822 autovehicule. Franţa principala piaţă

Vânzările Dacia au crescut anul trecut cu 4,8% faţă de 2011, la 359.822 autovehicule, din care puţin peste 6% au fost comercializate pe piaţa locală, unde compania se menţine totuşi lider, iar cele mai mari pieţe de desfaceri au rămas Franţa (23,4%), Germania (13%), Algeria, Turcia şi Italia.

Urmărește
251 afișări
Imaginea articolului Vânzările Dacia au crescut în 2012 cu aproape 5%, la 359.822 autovehicule. Franţa principala piaţă

Vânzările Dacia au crescut în 2012 cu aproape 5%, la 359.822 autovehicule; Franţa principala piaţă (Imagine: AFP MediafaxFoto)

"2012 marchează mai multe recorduri pentru marca Dacia. În primul rând, din punct de vedere al performanţei comerciale globale. În cursul anului trecut au fost vândute, în întreaga lume, nu mai puţin de 359.822 de autovehicule purtând sigla Dacia, în creştere cu 4,8% faţă de nivelul înregistrat în 2011", a anunţat vineri compania într-un comunicat de presă transmis MEDIAFAX.

Pe pieţele externe, Dacia a înregistrat în cursul anului 2012 o creştere cu 8% a vânzărilor, cu 337.674 unităţi comercializate în 43 de ţări, principalele performere fiind pieţele din zona Euromed (nordul Africii şi bazinul mediteranean), cu o creştere de 26,6%.

Potrivit comunicatului, vânzările în Europa Occidentală s-au menţinut la un nivel comparabil cu cel din anul precedent în contextul în care piaţa regională a scăzut cu 8,6%. În total, în perimetrul Europei Occidentale, au fost vândute anul trecut peste 230.000 de vehicule marca Dacia.

Franţa a dominat, şi în 2012, topul vânzărilor Dacia pe ţări, cu 84.522 unităţi comercializate, urmată de Germania, cu 46.590 unităţi şi de Algeria, cu 41.710 vehicule. Topul vânzărilor externe este continuat de Turcia - 28.964 autovehicule, Italiua - 26.832 şi Spania - 17.847.

Dacia rămâne liderul pieţei auto din România, deşi vânzările pe piaţa locală se plasează abia pe poziţia a şasea în topul internaţional, cu 22.148 unităţi vândute

"Situaţia pieţei auto din România, profund afectată de incertitudini şi de contextul economic dificil, rămâne un motiv de preocupare. Anul trecut a fost consemnată o nouă scădere a pieţei totale de vehicule noi, care se situează astfel la cote care nu au mai fost înregistrate de la începutul acestui secol, în timp ce piaţa vehiculelor de ocazie importate a crescut cu peste 75%. Restricţiile de pe piaţa creditelor au afectat cu precădere persoanele fizice. Ponderea acestei categorii de clienţi în totalul vânzărilor de vehicule noi de pe piaţa românească a scăzut astfel cu peste 50% în 2012. Este de menţionat faptul că persoanele fizice constituie în mod tradiţional o parte foarte importantă din clienţii Dacia", se menţionează în comunicatul companiei.

În acest context, defavorabil, Dacia a reuşit să-şi menţină poziţia de lider de piaţă, cu peste 26% din totalul vânzărilor de vehicule noi din România. Din cele 22.148 vehicule Dacia comercializate în cursul anului trecut pe piaţa locală, 20.050 sunt autoturisme iar restul de 2.098 de unităţi sunt vehicule utilitare.

"În acelaşi timp, 2012 a reprezentat un an crucial pentru evoluţia gamei Dacia, fiind punctat de lansarea a 6 modele noi. Aceasta a permis mărcii Dacia să-şi reînnoiască oferta de produse, prin introducerea noilor modele Logan, Sandero şi Sandero Stepway. În plus, au fost abordate în premieră noi segmente de piaţă, cum ar fi cel al vehiculelor de familie şi al vehiculelor combi, cu modelele Lodgy, Dokker şi Dokker Van. Odată cu valul de lansări din 2012, Dacia dispune în prezent de cea mai tânără gamă din Europa, cel mai vechi model al gamei fiind Duster, lansat în primul semestru al anului 2010", se mai arată în comunicat.

În clasamentul intern pe modele, Logan berlină rămâne cel mai bine vândut vehicul de pe piaţă, cu 9.208 unităţi comercializate, urmat de Duster, cu 5.447 de unităţi şi de Logan MCV, cu 1.940 de unităţi.

De asemenea, producătorul auto menţionează demarajul bun al noilor modele Logan, Sandero şi Sandero Stepway, precum şi rezultatele promiţătoare ale modelului Dokker.

Noul Logan a generat anul trecut 573 de livrări, iar vânzările noilor Sandero şi Sandero Stepway au totalizat 275 de unităţi.

Constantin Stroe, vicepreşedintele Consiliului de Administraţie al Automobile Dacia, a declarat la jumătatea lunii noiembrie că Dacia pregăteşte încă trei modele, printre care un break şi o camionetă.

Reprezentanţii Dacia Renault l-au informat la acea vreme pe preşedintele Traian Băsescu că în 2013 vor lansa un nou model Dacia şi că strategia grupului este să continue investiţiile pe termen lung în România.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici