Dintre acestea, 19.300 de unităţi au fost livrate în România, a declarat directorul comercial al Dacia, Fabrice Cambolive. Astfel, Dacia are o cotă de piaţă de 33,5%, în creştere cu 3,5 puncte procentuale faţă de primul semestru al anului trecut.
Reprezentantul Dacia a precizat că prin programul REMAT, compania a vândut până acum 12.500 de unităţi.
În ce priveşte ultimul model al constructorului, Duster, Cambolive a arătat că au fost primite 35.000 de comenzi, din care au fost livrate aproximativ 15.00 de unităţi.
În România, modelul 4×4 are 3.000 de comenzi, iar până la sfârşitul lunii iunie au fost onorate 1.529 dintre acestea.
Referitor la timpii de livrare a modelului Duster, care poate ajunge şi la şase luni, directorul comercial a spus că se vor face ajustări în mixul capacităţilor de producţie, astfel încât, în scurt timp, modelul Duster să fie preponderent.
Cambolive a apreciat că piaţa auto din România va fi afectată de majorarea cotei TVA, iar până la sfârşitul anului vânzările de maşini vor fi cu 10-15.000 de unităţi mai mici faţă de 2009, când volumul pieţei auto a fost de 115.000 unităţi.
Destinaţia externă cu cele mai mari vânzări a fost Franţa, cu 64.000 de unităţi, urmată de Germania, cu 17.100 unităţi.
Livrările de autovehicule pentru pasageri au crescut cu 15,9%, la 169.430 de unităţi în ianuarie-iunie şi cu 7,1% în iunie, la 34.601.
Pe segmentul autovehiculelor comerciale uşoare, Dacia a înregistrat o creştere a vânzărilor de 61,6% la şase luni, la 12.396 unităţi, respectiv de 35,1% în iunie, la 12.396 unităţi.