Vânzările Dacia la nivel global au crescut cu 7,7% în 2015, la 550.920 de vehicule

Vânzările Dacia la nivel mondial au crescut cu 7,7% în 2015, la un nivel record de 550.920 de autoturisme şi vehicule comerciale uşoare, de la 511.379 în urmă cu un an, potrivit datelor publicate luni de grupul francez Renault.

Urmărește
564 afișări
Imaginea articolului Vânzările Dacia la nivel global au crescut cu 7,7% în 2015, la 550.920 de vehicule

Vânzările Dacia la nivel global au crescut cu 7,7% în 2015, la 550.920 de vehicule

Dacia a înregistrat o creştere de 7,8% a vânzărilor de autoturisme, de la 474.623 de unităţi în 2014 la 511.510 unităţi.

În cazul vehiculelor comerciale uşoare, vânzările Dacia au avansat cu 7,2%, de la 36.756 de unităţi la 39.4010 unităţi.

Vânzările de vehicule ale grupului Renault au crescut cu 3,3% în 2015, la un nivel record de 2.800.242 de autoturisme şi vehicule comerciale uşoare, pe o piaţă care a avansat cu 1,6%.

Cota grupului Renault pe piaţa globală a fost anul trecut de 3,2%, iar brandul Renault a rămas cel mai important brand francez la nivel mondial.

În Europa, grupul francez a profitat de avansul de 9,4% al pieţei, înregistrând o creştere de 10,2% a înmatriculărilor, la 1.613.499 de vehicule, care i-au conferit o cotă de piaţă de 10,1%. Renault este lider în Europa pe segmentul vehiculelor electrice şi, pentru al 18-lea an consecutiv, lider pe piaţa vehiculelor comerciale uşoare.

Cele mai mari creşteri ale vânzărilor de vehicule ale grupului în Europa au avut loc în Spania (22,3%), Marea Britanie (17,7%) şi Italia (18%).

Renault şi-a păstrat poziţia de lider pe segmentul automobilelor urbane, datorită succesului modelelor Clio şi Captur.

În afara Europei, în pofida crizelor economice din Rusia şi America Latină, grupul a realizat creşteri ale cotelor de piaţă în Africa, Orientul Mijlociu şi regiunile India şi Eurasia.

La zece ani de la debutul în Europa, marca Dacia a înregistrat o creştere de 3,6% a înmatriculărilor în regiune, la un nivel record de 374.458 de unităţi.

În Franţa, Renault şi-a consolidat poziţia de principal brand auto, iar Clio a rămas cel mai bine vândut vehicul de pe piaţă, pentru al şaselea an consecutiv.

Clio, Captur, Twingo şi Espace sunt lideri pe segmentele lor de pe piaţa franceză.

La nivel internaţional, grupul Renault a fost capabil să îşi consolideze poziţiile, în pofida situaţiilor economice dificile de pe unele pieţe.

În regiunea Eurasia, cota de piaţă a grupului a crescut cu 1,6 puncte procentuale, la 11,9%, în special datorită Turciei, unde Renault a obţinut un nivel record al vânzărilor, care a compensat problemele din Rusia, unde piaţa a scăzut cu 35%, iar înmatriculările Renault cu 38,1%. Cota de piaţă a grupului Renault în Rusia s-a stabilizat la 7,5%.

În regiunea Africa, Orientul Mijlociu şi India, înmatriculările grupului au avansat cu aproape 17%, iar cota de piaţă a urcat cu 0,7 puncte procentuale, la 4,5%.

În Algeria, grupul a înregistrat o cotă de piaţă record de 35,6%, în creştere cu 8,7 puncte procentuale, beneficiind de producţia de automobile Symbol la fabrica din Oran.

În Maroc, unde mărcile Dacia şi Renault sunt primele două mărci pe piaţă, înmatriculările au avansat cu 11,5%, iar cota de piaţă cu 1,2 puncte procentuale, la 38,2%. În Egipt, a doua mare piaţă din Africa, vânzările grupului au crescut cu 73,8%, iar în India, unde Renault este principalul brand auto european, cu 20,1%.

În regiunea Americilor, vânzările grupului Renault au scăzut cu 14,8%, iar cota de piaţă cu 0,1 puncte, la 6,3%. Pick-up-ul Duster Oroch, lansat spre sfârşitul anului trecut, se află deja pe locul al doilea pe segmentul său de piaţă din Brazilia.

În Asia-Pacific, vânzările din Coreea de Sud s-au stabilizat, după creşterea puternică din 2014, iar în China grupul s-a concentrat pe lansarea versiunii chineze a Kadjar.

Cele mai bine vândute cinci modele de autoturisme ale grupului Renault au fost anul trecut Clio (372.062 unităţi), Duster (331.238 unităţi), Sandero 2 (326.712 unităţi), Logan 2 (251.030 unităţi) şi Captur/QM3 (245.126 unităţi).

Dintre automobilele Duster, 169.900 au fost vândute sub marca Renault şi 162.338 sub marca Dacia.

Grupul a comercializat 141.354 de autoturisme Sandero 2 sub marca Renault şi 185.358 de unităţi sub marca Dacia.

În cazul Logan 2, 151.949 de autoturisme au fost vândute sub marca Renault şi 99.081 sub brand Dacia.

Pentru 2016, Renault anticipează o creştere a pieţei globale de 1%-2% faţă de anul trecut. În cazul Europei, grupul prognozează un avans de 2% al pieţei, un ritm similar fiind aşteptat şi în Franţa.

În restul lumii, grupul estimează că declinul pieţelor din Brqazilia şi Rusia va continua, cu 6%, respectiv 12%. Pentru China şi India, Renault anticipează creşteri de 4%-5%, respectiv 8%.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici