Vânzările de autoturisme noi au căzut cu 55,9% în martie

Vânzările de automobile noi din România au căzut cu 55,9% în martie, la 13.484 unităţi, şi cu 56% în primul trimestru, la 29.674 unităţi, reiese din datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) din România.

Urmărește
19 afișări
Imaginea articolului Vânzările de autoturisme noi au căzut cu 55,9% în martie

Vânzările de autoturisme noi au căzut cu 55,9% în martie

În martie 2008 au fost livrate 25.060 maşini noi, iar în primul trimestru al anului trecut vânzările au totalizat 67.401 unităţi.

În schimb, vânzările au crescut cu 48,5% comparativ cu luna februarie, de la 9.082 de unităţi la 13.484 unităţi.

Piaţa totală (automobile, vehicule comerciale şi autobuze) a scăzut cu 52,3% în martie, faţă de aceeaşi lună a anului trecut, de la 31.072 autovehicule la 14.812 unităţi.

Livrările din piaţa totală în primul trimestru au cumulat 33.513 autovehicule, în scădere cu 59,3% faţă de aceeaşi periodă a anului trecut, când au fost vândute 82.258 autovehicule.

Pe de altă parte, piaţa totală de autovehicule a urcat cu 40,9% în martie, comparativ cu februarie, de la 10.514 unităţi la 14.812 autovehicule.

Dacia rămâne în continuare liderul pieţei auto româneşti în funcţie de numărul de unităţi vândute, cu 7.770 de automobile în primul trimestru, în scădere cu 60%, şi o cotă de piaţă de 26,2%, în coborâre cu 2,9 puncte procentuale.

Hyundai se află pe poziţia a doua, cu 3.203 maşini livrate în primele trei luni, în creştere cu 23,8%, nivel corespunzător unei cote de piaţă de 10,8%, în urcare cu 4,1 puncte procentuale.

Volkswagen ocupă locul al treilea, cu 2.631 unităţi (-45%) şi o cotă de piaţă de 8,9%, în urcare cu 1,8 puncte procentuale, iar pe locul al patrulea se află Skoda, cu 2.193 maşini (-64%), echivalentul unei cote de piaţă de 7,4%, în scădere cu 1,7 puncte.

Renault s-a clasat pe poziţia a cincea în funcţie de numărul de maşini livrate în primul trimestru, cu un total de 2.125 unităţi (-57%) şi o cotă de piaţă de 7,2%, în scădere cu 0,2 puncte.

Clasamentul celor mai bine vândute modele de import din primele trei luni este condus de Renault Clio (1.298 unităţi), care este urmat de Hyundai i10 (975 maşini) şi de Hyundai Accent (957 unităţi). Top cinci este încheiat de Skoda Octavia, cu 887 exemplare, şi de Kia C’eed, cu 856 automobile.

Vânzările de Sport Utility Vehicles (SUV) au scăzut cu 50,5%, la 2.352 unităţi, iar livrările de limuzine de companie (clasa D) a avut un declin de 49,7%, la 1.786 unităţi.

Livrările de maşini de familie (clasa monovolum) au coborât cu 49,6% în primul trimestru, la 317 unităţi.

Ponderea motorizărilor diesel în vânzări a crescut cu peste 3 puncte procentuale în primul trimestru. Astfel, 52,6% dintre maşinile vândute în intervalul ianuarie-martie au propulsoare pe benzină, în timp ce restul de 47,4% sunt echipate cu motoare diesel.

Spre comparaţie, în primul trimestru al anului trecut raportul era de 55,8% motoare pe benzină şi 44,2% propulsoare diesel.

Piaţa auto locală a scăzut cu 11,7% anul trecut, la 324.080 unităţi.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici