Vânzările de autoturisme noi, mai mici cu 54,3% faţă de 2008

Vânzările de autoturisme noi din România au scăzut cu 2,8% în septembrie faţă de luna anterioară, la 9.342 maşini noi, şi cu 54,3% în primele nouă luni, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 101.770 unităţi, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

Urmărește
12 afișări
Imaginea articolului Vânzările de autoturisme noi, mai mici cu 54,3% faţă de 2008

Vânzările de autoturisme noi au scăzut cu 54,3% faţă de 2008 (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Piaţa auto românească totală, incluzând automobilele, vehiculele comerciale şi autobuzele, a scăzut cu 0,8% în septembrie, faţă de august, la 10.981 unităţi.

În intervalul ianuarie-septembrie, livrările totale au însumat 114.573 autovehicule, în scădere cu 57,2% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, când au fost vândute 267.757 de unităţi.

Vânzările de vehicule comerciale, al doilea segment al pieţei din punct de vedere al volumelor, au urcat cu 22% în septembrie faţă de august, la 1.561 unităţi, şi au scăzut cu 71,1% în primele nouă luni, de la 41.281 unităţi la 11.942 autovehicule.

Livrările de autobuze au avut un declin de 56,4% în septembrie, comparativ cu august, la 78 de unităţi, şi de 75,8% în primele nouă luni, de la 3.558 de vehicule la 861 vehicule.

Dacia rămâne liderul pieţei auto, în funcţie de numărul de unităţi vândute, cu 31.283 automobile în primele nouă luni, în scădere cu 54,4% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, şi o cotă de piaţă de 30,7%.

Hyundai se află pe poziţia a doua, cu 8.716 automobile livrate în perioada ianuarie-septembrie, în scădere cu 12,2%, nivel corespunzător unei cote de piaţă de 9,2%.

A treia poziţie este adjudecată de Volkswagen, cu 7.203 de unităţi (-55,3%), echivalentul unei cote de piaţă de 7,1%, iar pe poziţia imediat următoare se află Renault, cu 7.184 unităţi vândute în intervalul analizat, în scădere cu 553,%.

Clasamentul celor mai bine vândute modele de import din primele nouă luni este condus de Kia Cee'd (4.328 maşini), urmat de Renault Clio (4.286 unităţi) şi de Ford Focus (2.724 unităţi). Pe poziţia a patra se află Hyundai i30 (2.707 de maşini), iar top cinci este încheiat cu Skoda Octavia (2.523 maşini).

Ponderea motorizărilor diesel în vânzările de maşini autohtone şi de import a fost de 31,6% din totalul livrărilor, respectiv 32.210 de maşini. Cumulat pe primele nouă luni, motorizările pe benzină reprezintă 68,4% din totalul vânzărilor de autoturisme noi de import şi autohtone, respectiv 69.560 de unităţi.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici