- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Vânzările de autoturisme noi vor scădea în acest an cu 4-5%
Vânzările de autoturisme noi vor scădea în acest an cu 4-5%, la 110.000 unităţi, unul dintre principalele motive pentru declinul pieţei fiind importul masiv de maşini second hand, a declarat pentru MEDIAFAX directorul de vânzări al dealerului multibrand Rădăcini Motors, Nicuşor Sorescu.
Vânzările de autoturisme noi vor scădea în acest an cu 4-5% (Imagine: Razvan Chirita/Mediafax Foto)
"Pe lângă puterea scăzută de cumpărare a românului, principalul factor care a defavorizat piaţa de autoturisme noi a fost importul masiv de maşini rulate. Aceste achiziţii nu au afectat doar comerţul cu maşini noi, ci şi bugetul de stat, întrucât tranzacţiile cu maşini second hand importate nu sunt fiscalizate", a spus reprezentantul dealerului Opel, Chevrolet, Suzuki, Mazda şi Cadillac.
Conform estimărilor Asociaţiei Importatorilor şi Producătorilor de Automobile (APIA), raportul de vânzări dintre maşinile noi şi second hand este de unu la patru.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Israelul a distrus o facilitate nucleară iraniană. Aceasta era considerată inactivă după închiderea oficială din 2003
-
Olaf Scholz şi Vladimir Putin au vorbit la telefon timp de o oră. Este prima discuţie directă din 2022
-
Macron: Europa se îndreaptă spre un război tarifar cu SUA şi China
-
Industria criptomonedelor este în extaz după victoria lui Donald Trump. Bitcoin, la noi maxime istorice
Referitor perspectivele pieţei auto în 2011, Sorescu a spus că vânzările vor fi asemănătoare cu cele de anul acesta.
"În primele luni ale anului viitor, vânzările de maşini noi vor fi nesemnificative, în aşteptarea începerii programului de înnoire a parcului auto, care va dezmorţi piaţa cel mai probabil începând cu luna martie. Per ansamblul anului 2011, piaţa va fi asemănătoare cu cea din acest an. «Rabla» va fi şi anul viitor un factor esenţial pentru piaţa auto, de aceea este foarte important ca programul să aibă aceeaşi structură şi în 2011", a explicat directorul de vânzări al Rădăcini Motors.
El a adăugat că situaţia economică din ultima perioadă a determinat clienţii români să se orienteze către achiziţia de maşini cu dimensiuni şi motorizări mai mici, mai ieftine.
"Constructorii auto au înţeles că lumea a început să se orienteze către vehicule mai mici. În consecinţă, din ce în ce mai multe branduri îşi optimizează motoarele. În prezent, o motorizare de 1,4 litri, de exemplu, dezvoltă performanţe mai mari decât până acum", a adăugat Sorescu.
Vânzările de autoturisme au scăzut în primele nouă luni cu 23%, la 78.152 unităţi, potrivit datelor APIA.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO