Vânzările de bunuri de lux ar putea ajunge din nou la nivelul maxim, din 2007

Vânzările de bunuri de lux la nivel mondial ar putea urca în acest an până la 170 miliarde euro, nivel maxim atins în 2007, susţinute de cererea din China şi de redresarea din Statele Unite, potrivit companiei americane de consultanţă Bain, transmite Bloomberg.

Urmărește
27 afișări
Imaginea articolului Vânzările de bunuri de lux ar putea ajunge din nou la nivelul maxim, din 2007

Vânzările de bunuri de lux ar putea ajunge din nou la nivelul maxim, din 2007 (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Astfel, vânzările de îmbrăcăminte, accesorii, ceasuri şi bijuterii şi alte produse de lux ar putea avansa cu până la 11%, la 170 de miliarde de euro, comparativ cu 153 miliarde euro în 2009, susţinute de evoluţia pieţei valutare, inclusiv de aprecierea dolarului.

Piaţa va fi condusă de vânzările de produse din piele, care vor avansa cu 20%, estimează un studiu al Bain.

"După criză apare o nouă eră a luxului", se arată în raport.

Cheltuielile pentru produse de lux au scăzut cu 8% în 2009, din cauza recesiunii mondiale, acesta fiind cel mai grav declin după 1995.

În 2007, aceste cheltuieli au atins un maxim de 170 de miliarde de euro.

După un avans de 9%-11% în acest an, ritmul ar putea încetini la 3%-5% în 2011, excluznd influenţa cursului valutar, estimează Bain.

Vânzările magazinelor operate direct de producătorii de bunuri de lux ar putea creşte în acest an cu 20%, în timp ce veniturile wholesale ar putea avansa cu 6%, susţinute de refacerea stocurilor de către magazinele americane.

Companiile producătoare de articole de lux ar putea deschide până la 350 de noi magazine până la sfârşitul acestui an, majoritatea în Asia şi SUA, în timp ce vânzările online s-ar putea majora cu 20%.

Vânzările din China ar putea creşte cu 30%, la 9,2 miliarde euro, în regiunea Asia-Pacific cu 22%, cu 12% în zona Americilor şi cu 6% în Europa. În Japonia vor scădea însă cu 1%.

În trimestrul al patrulea, vânzările ar putea urca la nivel mondial cu 1,3%.

LVMH, cel mai mare producător de bunuri de lux la nivel mondial, a raportat săptămâna trecută un avans de 24% al vânzărilor în trimestrul al treilea.

Veniturile retailerului britanic de lux Burberry Group au urcat cu 11% în aceeaşi perioadă, susţinute de cererea din Asia pentru produse din piele.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici