Vânzările de PC-uri au înregistrat primul declin din 2001 în perioada sărbătorilor de iarnă

Vânzările de computere au scăzut cu 6,4% la nivel mondial în ultimele trei luni ale anului trecut, marcând primul declin din 2001 în perioada sărbătorilor de iarnă, deoarece consumatorii au preferat tabletele şi smartphone-urile, promovate mai agresiv de retaileri, potrivit datelor IDC.

Urmărește
282 afișări
Imaginea articolului Vânzările de PC-uri au înregistrat primul declin din 2001 în perioada sărbătorilor de iarnă

Vânzările de PC-uri au înregistrat primul declin din 2001 în perioada sărbătorilor de iarnă (Imagine: Shutterstock)

Piaţa PC-urilor a scăzut cu 3,2% anul trecut, în special din cauza performanţei slabe din perioada sărbătorilor, notează compania de cercetare IDC într-un raport citat de Bloomberg. În 2011, vânzările de PC-uri au crescut cu 1,7%.

Cererea de PC-uri nu a fost sprijinită semnificativ de lansarea sistemului de operare Windows 8 la sfârşitul lunii octombrie, precizează IDC. Noua platformă software a Microsoft este prima generaţie a Windows dezvoltată pentru interfaţa cu ecran tactil şi optimizată pentru tablete.

"Pierduţi în lupta de a încerca să promoveze un PC focusat pe interfaţa touch, producătorii nu au pus suficient de mult accent pe celelalte caracteristici ale platformei, pe siguranţă, fiabilitate şi eficienţă", comentează analistul Jay Chou de la IDC.

Potrivit datelor IDC, Hewlett-Packard (HP) s-a menţinut pe primul loc în topul vânzărilor de PC-uri la nivel mondial în ultimul trimestru al anului trecut, cu o cotă de piaţă de 17%. Pe locul al doilea se găseşte compania chineză Lenovo (16%), urmată de Dell (11%). Vânzările Dell au coborât cu 21% în perioada analizată.

Compania de cercetare de piaţă Gartner estimează că Lenovo a depăşit HP încă din trimestrul al treilea al anului trecut, însă raportul IDC include şi staţiile de lucru mai puternice utilizate în domenii precum ingineria, arhitectura sau dezvoltarea jocurilor video.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici