Vânzările din comerţ au scăzut în martie, în special la carburanţi

Cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul a scăzut ca volum în martie atât faţă de februarie, cât şi faţă de luna corespunzătoare a anului trecut, în special la carburanţi, dar vânzările pe primul trimestru se menţin uşor peste primele trei luni din 2012, cu un plus de 0,8%, potrivit INS.

Urmărește
213 afișări
Imaginea articolului Vânzările din comerţ au scăzut în martie, în special la carburanţi

Vânzările din comerţ au scăzut în martie, în special la carburanţi (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

În luna martie 2013, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut faţă de luna precedentă ca serie brută cu 13,6%, iar ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate a scǎzut cu 0,6%.

Evoluţia brută s-a datorat creşterii comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+18,1%), vânzărilor de produse nealimentare (+13,6%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+10,8%).

Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna martie 2013, comparativ cu luna precedentă, a scăzut pe ansamblu cu 0,6%, din cauza scăderii vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (-1,1%). Creşteri s-au înregistrat la vânzările de produse nealimentare (+1,9%) şi în comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+0,5%).

Faţă de luna corespunzătoare a anului precedent, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a scǎzut atât ca serie brută cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, cu 3,6 %, respectiv cu 0,8%.

Scăderea este explicată prin reducerea vânzărilor în comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-10,8%) şi vânzărilor de produse nealimentare (-3,0%). Vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au crescut cu 0,8%.

Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna martie 2013, comparativ cu luna martie 2012 a înregistrat o scǎdere cu 0,8% datorată scǎderii comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-5,9%). Creşteri s-au înregistrat la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+1,1%) şi la vânzările de produse nealimentare (+0,1%).

În trimestrul I 2013, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut faţă de trimestrul I 2012, atât ca serie brută cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 0,1% şi respectiv, cu 0,8%.

Avansul de volum din primele trei luni (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, este datorat creşterii vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+2,0%) şi vânzărilor de produse nealimentare (+0,8%). Comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a scǎzut cu 4,0%.

Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în trimestrul I 2013, comparativ cu trimestrul I 2012 a înregistrat o creştere cu 0,8% datorată creşterii vânzărilor de produse nealimentare (+2,5%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+2,0%). Comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a scăzut cu 2,3%.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici