Vânzările Metro în România au fost afectate în primul trimestru de mediul economic dificil

Publicat: 03 05. 2011, 11:00
Actualizat: 06 11. 2012, 14:13

Metro este prezent în România prin lanţurile de magazine Metro Cash & Carry şi Real.

Numărul magazinelor Metro Cash & Carry a urcat de la 26 la 30 de unităţi, în primul trimestru, iar cel al centrelor Real a stagnat la 25, se arată în raportul Metro privind rezultatele financiare din primele trei luni.

Vânzările din Europa de Est ale Metro Cash & Carry au crescut cu 2,9%, la 2,5 miliarde de euro. Evaluate în monedă locală, încasările din regiune au avansat cu 1,8%, menţionează raportul.

„În timp ce în România evoluţia vânzărilor a rămas afectată de condiţiile macroeconomice dificile, în Rusia încasările au înregistrat o creştere de două cifre, în termeni comparabili”, notează grupul german.

În ceea ce priveşte lanţul de magazine Real, încasările din Europa de Est au scăzut cu 1,8%, la 700 de milioane de euro. În monedă locală, vânzările au coborât cu 2%.

„Evoluţia încasărilor din România reflectă condiţiile macroeconomice în continuare dificile, dar şi baza mai solidă din anul trecut”, se arată în raport.

La nivel global, divizia Metro Cash & Carry a înregistrat în primul trimestru vânzări de 7,03 miliarde de euro, cu 1,1% mai mari decât în perioada similară din 2010.

Real a raportat, pentru toate regiunile în care are operaţiuni, încasări de 2,6 miliarde de euro, în scădere cu 3,5%.

Retailerul notează că atât la Metro Cash & Carry, cât şi la Real, performanţele au fost influenţate negativ de faptul că Paştele a fost sărbătorit mai târziu decât anul trecut.

La nivel de grup, vânzările Metro au stagnat, în perioada analizată, la 15,5 miliarde de euro. Profitul net a avansat cu 7,6%, la 16 milioane de euro.