Vânzările online de alimente şi bunuri de îngrijire ar putea ajunge la 1 miliard de euro în 2025
Până în acest an online-ul contribuia cu mult sub 0,5% la totalul vânzărilor de bunuri de larg consum, însă în pandemie ponderea a urcat rapid la 1% şi trendul se menţine ascendent.
Vânzările online de alimente şi bunuri de îngrijire personală şi a locuinţei ar putea ajunge la 1 mld. euro în 2025, adică la 4% din totalul pieţei de profil, arată calculele ZF pe baza estimărilor platformei de comerţ Bringo deţinute de grupul francez Carrefour.
„Noi estimăm că segmentul de comerţ alimentar online va creşte în anii care urmează într-un ritm accelerat, fiind foarte posibil să depăşească, până în 2025, 4% din totalul comerţului alimentar“, spune Ioana Ilie-Dobre, director general al platformei de livrări Bringo.
În Europa, cea mai mare pondere a vânzărilor online de alimente şi bunuri de larg consum este în Marea Britanie, unde în 2019 cota de piaţă era de circa 5%. Tot anul trecut, în România ea se situa mult sub 0,5%, dar în pandemie a crescut accelerat.
„În prezent cumpărăturile online sunt în continuare un segment mic al întregului comerţ alimentar, însă acesta a crescut accelerat în pandemie, ajungând undeva la 1%, conform unui studiu intern“, adaugă executivul de la Bringo. Afirmaţiile sale sunt primele care oferă cifre concrete privind această piaţă care a început să se dezvolte acum mai bine de cinci ani.