- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Vânzările Praktiker în România au scăzut anul trecut cu 21,8%, la 193,6 milioane euro
Vânzările nete din România ale retailerului german de bricolaj Praktiker au scăzut anul trecut cu 21,8%, la 193,6 milioane euro, din cauza condiţiilor economice dificile şi majorării TVA, iar grupul apreciază că încasările s-ar putea reduce şi în acest an dacă mediul economic nu se va îmbunătăţi.
Evaluate în lei, vânzările din România au coborât cu 22,3%, se arată în raportul Praktiker referitor la rezultatele financiare de anul trecut.
"Condiţiile economice au rămas dificile în principal în state importante precum România şi Grecia. În aceste două ţări, măsuri fiscale precum majorări substanţiale ale TVA au avut ca efect scăderea dramatică a puterii de cumpărare a gospodăriilor, ceea ce a afectat vânzările grupului", menţionează raportul.
În România TVA a crescut de la 19% la 24%.
"Există dovezi, în special în Grecia şi România, că mai mulţi furnizori mici au căzut victime recesiunii. În aceste cazuri, este probabil ca Praktiker să-şi fi menţinut poziţia de pe piaţă", precizează retailerul.
Praktiker notează că în România a încercat să atragă cumpărătorii prin reduceri de preţuri. Compania menţionează, totodată, că a redus cheltuielile cu personalul prin neplata de zile libere. Anul trecut, compania şi-a extins reţeaua de magazine de pe piaţa locală cu o unitate, ducând numărul centrelor de vânzare la 27.
Vânzările Praktiker în afara Germaniei au scăzut cu 4,8% anul trecut, la 996,1 milioane de euro. La nivel de grup, încasările s-au diminuat cu 5,9%, la 3,45 miliarde de euro.
"Pe segmentul internaţional evoluţiile pozitive din Polonia, Turcia şi Ucraina nu au fost suficiente pentru a contrabalansa declinul din Bulgaria, Grecia şi România", menţionează raportul.
Praktiker anticipează că vânzările segmetului internaţional îşi vor reveni în 2012. Această divizie cuprinde operaţiunile din România, Luxemburg, Grecia, Polonia, Ungaria, Turcia, Bulgaria, Ucraina şi Bulgaria.
Principalii jucători pe piaţa românească de bricolaj sunt Dedeman, Praktiker, Bricostore, bauMax, Ambient, Hornbach, Obi şi Mr. Bricolage.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Ce înseamnă să fii președinte? Alexander Lukașenko spune că este treaba unui bărbat: „Doamne ferește să fie aleasă o femeie în Belarus”
-
Liderul nord-coreean Kim Jong Un ordonă producerea în masă a dronelor explozive
-
Războiul din Ucraina, ziua 996. Zelenski: Zece puncte ale planului intern de rezilienţă vor fi prezentate săptămâna viitoare / Noi sancţiuni împotriva Rusiei din partea UE
-
Guvernatorul Băncii Angliei îndeamnă la reconstruirea relaţiilor cu UE: Brexitul a subminat economia
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO