Vânzările Renault au crescut puternic în primul semestru, iar grupul a revenit pe profit

Vânzările Renault, proprietarul Dacia, au crescut în primul semestru cu 23,1%, la 19,66 miliarde euro, iar profitul net s-a plasat la 823 milioane euro, faţă de o pierdere de 2,71 miliarde euro în aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit raportului prezentat vineri de grupul francez.

Urmărește
41 afișări
Imaginea articolului Vânzările Renault au crescut puternic în primul semestru, iar grupul a revenit pe profit

Vânzările Renault au crescut puternic în primul semestru, iar grupul a revenit pe profit (Imagine: Mircea Roşca/Mediafax Foto)

Volumul vânzărilor a crescut cu 21,7%, la 1,348 milioane de autovehicule.

Profitul net atribuibil acţionarilor Renault a fost de 780 milioane euro, comparativ cu un rezultat negativ de 2,73 miliarde euro în primele şase luni din 2009.

Grupul a confirmat ţinta de a genera flux de numerar liber pozitiv în anul 2010, anticipând dificultăţi în a doua jumătate a anului.

"Într-un mediu incert în a doua jumătatea a anului 2010, grupul va continua să se concentreze pe obiectivul cheie de a genera free cash flow pozitiv în acest an", se arată într-un comunicat al Renault.

Constructorul auto francez a generat free cash flow pozitiv de 1,42 miliarde euro în primul semestru la divizia automotive, datorită cheltuielilor mai mici şi profitului operaţional mai ridicat.

Renault a vândut în România 23.971 de maşini în primele şase luni, care i-au asigurat o cotă de piaţă de 41,9% pe segmentele de autoturisme şi vehicule comerciale uşoare, cu 4,8 puncte procentuale mai ridicată decât în aceeaşi perioadă a anului trecut.

Grupul reia în raport datele prezentate în prima parte a lunii iulie de Dacia, vizând în principal vânzările mărcii româneşti în prima jumătatea a anului.

Astfel, volumul vânzărilor Dacia a crescut cu 18,5% în perioada analizată, la 182.371 maşini. Pe pieţele europene, vânzările Dacia au urcat cu 29,6%, în principal datorită performanţelor de pe piaţa franceză.

În Franţa, compania a vândut 64.288 de unităţi, faţă de 25.964 autoturisme în primul semestru din 2009. Dacia este al şaselea jucător pe piaţa auto franceză după vânzări, notează Renault.

Modelul Sandero a înregistrat o creştere de 40,4% a vânzărilor, generând acum 52,7% din volumul total al Dacia. Duster a generat 9% din vânzările mărcii româneşti în Europa.

Vânzările de vehicule comerciale uşoare ale Dacia au crescut cu 72,1% în Europa, cota de piaţă a companiei pe acest segment crescând la 1%.

Constructorii auto europeni erau optimişti la sfârşitul primului trimestru, când observau şi anticipau că cererea revine deşi guvernele retrag treptat programele de înnoire a parcului auto, de tip "rabla". Acum însă, companiile sunt pesimiste şi se tem că măsurile de austeritate şi creşterile de taxe din unele ţări vor frâna din nou piaţa.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici