- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Varianta GPL a Sandero ar putea contribui la relansarea pieţei de profil în Franţa
Varianta pe gaz petrolier lichefiat (GPL) a Dacia Sandero a înregistrat un succes neaşteptat în Franţa şi ar putea contribui la relansarea pieţei auto pe acest segment, după ce vânzările în primele 11 luni ale anului 2009 au totalizat 14.000 de unităţi, cu 35% mai mult faţă de întreg anul 2008.
Varianta GPL a Sandero ar putea contribui la relansarea pieţei de profil în Franţa
Piaţa pentru maşini GPL din Franţa ar putea fi revigorată, după mai bine de zece ani de stagnare, dacă noile înmatriculări vor depăşi pentru anul 2009 nivelul de 24.000 de unităţi de anul trecut, potrivit cotidianului francez Les Echos.
Piedicile în calea dezvoltării acestui segment de piaţă în Franţa rămân, notează publicaţia. Producătorii comunică foarte puţine date despre ofertele de autovehicule GPL, astfel încât puţini cumpărători sunt informaţi.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: N-avem pe cine alege Președinte pe 24 noiembrie, dar du-te la vot și pune ștampila pe alb, pe niciunul! E singura formă să le arăți că exiști
-
Adrian Sârbu: N-avem pe cine alege Preşedinte pe 24 noiembrie, dar du-te la vot şi pune ştampila pe alb, pe niciunul! E singura formă să le arăţi că exişti
-
Istoria alegerilor prezidenţiale din România: de la căderea comunismului la democraţia europeană
-
Alegeri prezidenţiale 2024, primul tur. Unde se pune ştampila şi cum arată buletinul de vot
În plus, ofertele de maşini GPL nu sunt întotdeauna atractive financiar, întrucât avantajul preţului redus al carburantului este anulat de consumul mai mare cu până la 20% faţă de un motor pe benzină.
De asemenea, există probleme privind asigurarea combustibilului, întrucât doar şase staţii din Franţa vând GPL, numărul acestora stagnând din 2001.
În pofida acestor piedici, versiunea GPL a Sandero a reuşit să atragă clienţi, în special din rândul celor cu un buget limitat.Maşina a fost vândută la un preţ uşor mai mare decât versiunea pe benzină şi a beneficiat de un bonus de mediu în valoare de 2.000 de euro. Fără primă, ptreţul Sandero GPL este de circa 7.000 de euro.
Modelele mai mari, ca Logan, nu au fost primite cu acelaşi entuziasm pe segmentul GPL.
După succesul Sandero, alţi constructori auto vizează să intre cu autovehicule din clasa mică pe această piaţă, iar Chevrolet propune modelele Spark şi Aveo GPL, la acelaşi preţ cu al versiunilor care dispun de motorizare pe benzină.
Este, însă, neclar dacă succesul Sandero este suficient pentru a stopa declinul flotei de autovehicule GPL din Franţa, potrivit Les Echos. Aceasta depinde de numărul maşinilor GPL casate prin programul derulat de guvern în 2009.
Menţinând această evoluţie pozitivă, vânzările de autovehicule GPL din Franţa ar putea atinge 50.000-60.000 de autovehicule în 2010, însă ar reprezenta doar 2-3% din piaţa auto, departe de nivelul de 10% din Italia.
Totodată, proiectele de maşini electrice, domeniu în care alianţa Renault-Nissan este foarte activă, vor concura autovehiculele GPL începând cu 2012, întrucât vor beneficia de o primă de casare de 5.000 de euro.
Înmatriculările de autoturisme şi vehicule comerciale uşoare noi Dacia din Franţa au înregistrat anul trecut cea mai mare creştere de pe piaţa locală, de 51,4%, la 65.956 de unităţi, potrivit Comitetului Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA). În decembrie anul trecut au fost înmatriculate 9.336 de autoturisme şi autovehicule comerciale uşoare noi Dacia, faţă de 4.393 de unităţi în acceaşi perioadă din 2008.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO