În 2020 însă, când pentru o vreme online-ul a devenit singurul canal funcţional, raportul de puteri s-a schimbat.
„Per total, cred că piaţa de modă e pe minus, dar vânzările online au crescut cu siguranţă, mai ales în România. În cazul nostru, urmează cea mai importantă perioadă din an, dar şi până acum avem plus 30% la vânzări“, spune Raluca Radu, country manager pentru Answear în România, o companie cu operaţiuni strict online şi cu venituri estimate la circa 30 mil. euro în 2020.
În timp ce în primăvară, timp de trei luni, magazinele fizice au tras obloanele ca urmare a deciziei autorităţilor în încercarea de a limita răspândirea pandemiei, operaţiunile online au continuat să funcţioneze, iar cererea, spun jucătorii din domeniu, a existat chiar dacă libertatea de mişcare a fost limitată, iar timpul petrecut la interior a crescut.
În acest context, mulţi retaileri şi-au deschis canalul online dacă nu-l aveau, iar restul îl promovează mult mai intens.
Ţinând cont de o piaţă totală de fashion de 5 mld. euro şi creşterile anunţate de jucătorii strict online, vânzările de modă din mediul virtual sar de 800 mil. euro, iar dacă sezonul de iarnă – Black Friday şi sărbătorile – e peste anul trecut cifrele s-ar putea apropia de pragul de 1 mld. euro, conform estimărilor ZF.