Veniturile Cosmote au scăzut cu 2,6% la nouă luni; veniturile Romtelecom au crescut cu 2,4%

Telekom Romania Communications, fostul Romtelecom, a raportat o creştere de 2,4% în primele nouă luni ale anului, la 457,7 milioane de euro, în timp ce Telekom Mobile, fostul Cosmote, a consemnat o scădere cu 2,6%, la 326,8 milioane de euro în aceeaşi perioadă.

Urmărește
9583 afișări
Imaginea articolului Veniturile Cosmote au scăzut cu 2,6% la nouă luni; veniturile Romtelecom au crescut cu 2,4%

Veniturile Cosmote au scăzut cu 2,6% la nouă luni; veniturile Romtelecom au crescut cu 2,4% (Imagine: Octav Ganea/Mediafax Foto)

Din luna septembrie, Romtelecom şi Cosmote operează sub brandul Telekom al grupului german Deutsche Telekom.

În primele nouă luni din 2013 Romtelecom a avut venituri de 446,8 milioane euro, iar Cosmote de 335,6 milioane euro.

Profitul EBITDA (înainte de dobânzi, taxe, deprecieri şi amortizări) al Telekom Romania a crescut cu 7,5% în primele nouă luni, la 118,4 milioane de euro, de la 110,1 milioane de euro, potrivit unui comunicat transmis joi de grupul elen OTE.

În schimb, la nivelul trimestrului al treilea, veniturile Telekom Romania au scăzut cu 0,9%, la 151,3 milioane de euro, de la 152,6 nilioane de euro în acelaşi interval din 2013, iar profitul EBITDA a coborât cu 2%, la 35 milioane de euro, faţă de 35,7 milioane euro.

"Veniturile mai mari din serviciile de internet şi televiziune au limitat declinul consemnat de serviciile de voce. De asemenea, la aceasta au contribuit şi proiectele mari de IT&C şi creşterea traficului", se arată în comunicat.

Veniturile din serviciile de telefonie şi internet au crescut în trimestrul al treilea cu 7% şi, respectiv 6% în comparaţie cu aceeeaşi perioadă a anului trecut. În schimb, veniturile din serviciile de telefonie au scăzut cu 14%.

Numărul total al abonaţilor la serviciile de televiziune la finalul lunii septembrie este 1,39 de milioane, în creştere cu 5,8% faţă de septembrie 2013, 1,32 milioane.

În timp ce numărul abonaţilor la serviciile de internet a stagnat la 1,23 milioane, numărul clienţilor care folosesc serviciile de telefonie ale fostului Romtelecom a scăzut în primele nouă luni ale anului cu 4,6%, de la 2,27 milioane la 2,16 milioane.

Cheltuielile operaţionale ale Romtelecom, excluzând deprecierile, amortizările şi costul programelor de disponibilizări voluntare şi restructurare, au urcat cu 6% în trimestrul al treilea faţă de nivelul din perioada corespunzătoare a anului trecut, pe fondul desfăşurării unor proiecte mari, al introducerii taxei "pe stâlp" de către guvernul român şi al costurilor de marketing mai mari determinate de procesul de rebranding.

În schimb, cheltuielile cu personalul au scăzut cu 16% faţă de ultimul trimestru al anului trecut, în urma unor concedieri.

În ceea ce priveşte Telekom Mobile, profitul EBITDA înregistrat în primele nouă luni a scăzut cu 10,6%, la 78,1 milioane de euro, de la 87,4 milioane de euro în aceeaşi perioadă a anului trecut.

Veniturile din trimestrul al treilea al fostului Cosmote au înregistrat un declin de 7,8%, la 107 milioane de euro prin comparaţie cu acealşi interval din 2013, când veniturile s-au ridicat la 116 milioane de euro.

De asemenea, profitul EBITDA din trimestul al treilea a scăzut cu 22,7%, la 25,5 milioane de euro, faţă de 33 milioane de euro.

La finalul lunii septembrie, Telekom Mobile avea o bază de 5,9 milioane de clienţi, dintre care 26,8% plătesc abonament.

În luna septembrie, Telekom Romania Communications şi Telekom Romania Mobile Communications au devenit noile denumiri ale operatorilor Romtelecom şi Cosmote România, schimbarea fiind parte a procesului de adoptare a brandului "Telekom" al grupului german Deutsche Telekom.

Prin cei doi operatori, noul brand acoperă servicii integrate de telecomunicaţii, respectiv servicii de voce şi date mobile 3G şi 4G, telefonie fixă tradiţională, internet de mare viteză şi televiziune pe mai multe tehnologii, inclusiv IPTV, precum şi conţinut şi exclusivităţi.

Telekom Romania Communications (fostul Romtelecom) este unul dintre cei mai mari operatori locali de telecomunicaţii. Acţionari sunt grupul elen OTE - 54,01% şi Ministerul pentru Societatea Informaţională - 44,99%.

Telekom Romania Mobile Communications (fostul Cosmote România) este al treilea jucător de pe piaţa de telefonie mobilă, după Orange România şi Vodafone România. Operatorul mobil are ca acţionari pe Cosmote Group, parte a OTE Group - 70% şi Romtelecom - 30%.

Telekom Romania este un brand care aparţine Deutsche Telekom, una dintre companiile de top la nivel mondial, cu peste 142 milioane de clienţi pentru servicii mobile, 31 milioane de linii fixe şi peste 17 millioane linii broadband (la 31 decembrie 2013).

Grupul german furnizează produse şi servicii fixe, comunicare mobilă, Internet şi IPTV pentru consumatori şi soluţii IT&C pentru clienţi din mediul de business.

Deutsche Telekom este prezent în aproximativ 50 de ţări şi are circa 229.000 angajaţi la nivel mondial.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici