Veniturile Romtelecom au scăzut cu 8,1%

Veniturile Romtelecom au scăzut cu 8,1% în primul trimestru, la 201,4 milioane euro, în urma declinului numărului de clienţi şi al venitului mediu pe utilizator (ARPU) pe serviciile de voce, însă compania a înregistrat un profit operaţional de 13,7 milioane euro datorită reducerii cheltuielilor.

Urmărește
37 afișări
Imaginea articolului Veniturile Romtelecom au scăzut cu 8,1%

Veniturile Romtelecom au scăzut cu 8,1%

Compania a înregistrat, în primele trei luni din 2008, venituri de 219,2 milioane euro şi pierderi operaţionale de 14,2 milioane euro.

Rezultatul OIBDA (profit operaţional înainte de depreciere şi amortizare) a urcat cu 33,2%, la 74,3 milioane euro, de la 55,8 milioane euro în perioada ianuarie-martie 2008, însă aceste cifre nu includ impactul programelor de reducere de personal derulate de Romtelecom.

"Începând cu ultimele luni ale lui 2008, mediul economic din România s-a confruntat cu impactul deprecierii severe a monedei locale, care a scăzut cu aproape 16% în raport cu euro în perioada septembrie 2008 - februarie 2009, precum şi cu efectele crizei economice globale. Luna martie a adus unele semne de stabilizare în urma încheierii cu succes a negocierilor cu FMI şi aprecierii uşoare a leului", se arată în raportul trimestrial al grupului elen OTE, acţionarul majoritar al Romtelecom.

Principala cauză a scăderii veniturilor este coborârea cu 12,3% a încasărilor pe segmentul serviciilor de voce, compus dintr-o scădere de 10% a venitului mediu pe utilizator (ARPU) şi un declin de 2,9% al numărului de abonaţi. Astfel, numărul de linii de telefonie fixă a scăzut cu 2,9%, la 2.933.099, de la 3.021.433 la finele primului trimestru din 2008.

"În pofida faptului că Romtelecom exprimă tarifele în euro, decalajul calendaristic dintre momentul taxării clienţilor şi cel al facturării, în conjuncţie cu fluctuaţii nefavorabile ale cursului de schimb, au generat o scădere de 5,4% a veniturilor din servicii de voce şi, respectiv, de 6,6% pe segmentul ADSL, cu un efect negativ cumulat de 6,8 milioane euro asupra încasărilor trimestriale", se arată în raport.

Veniturile wholesale au scăzut cu 27%

Totodată, veniturile wholesale au scăzut cu 27%, în urma scăderii cu 15% a traficului pe reţea. Pe de altă parte, veniturile wholesale din primul trimestru al anului trecut au fost propulsate şi de încasările obţinute în urma unui acord cu un operator de telefonie mobilă.

Cheltuielile operaţionale au scăzut cu 22,2% în perioada analizată, în urma unui declin puternic al costurilor legate de redundanţă şi a unei scăderi de 16% a numărului de angajaţi. Costurile programului de disopnibilizări s-au plasat, în primele trei luni din 2009, la 3,3 milioane euro, faţă de 29,6 milioane euro în perioada similară a anului trecut, reiese din raportul OTE.

"Efectele crizei economice au început să fie resimţite pe piaţa locală, fiind reflectate în rate de creştere mai mici decât în perioadele anterioare (pentru serviciile de Internet broadband şi de televiziune), dar şi într-un declin al veniturilor, în principal din cauza deprecierii leului în raport cu euro. Eforturile de a creşte eficienta internă şi de a avea un control mai bun asupra costurilor sunt reflectate în performanţele financiare ale companiei în primul trimestru al anului 2009 printr-un profit înainte de deducerea dobânzilor, impozitelor, deprecierii pi amortizării (EBITDA) mai mare cu 30% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent", a declarat, într-un comunicat, directorul general al Romtelecom, Yorgos Ioannidis.

Romtelecom are ca obiectiv strategic atenuarea efectului negativ al scăderii afacerilor pe segmentul telefoniei tradiţionale prin dezvoltarea operaţiunilor în zona broadband şi de televiziune prin satelit.

Numărul de abonamente Romtelecom a crescut cu 10%

Astfel, numărul de abonamente Romtelecom a crescut cu 10% în perioada analizată, la 4.358.817 la 31 martie 2009, faţă de 3.954.289 la finele lunii martie a anului trecut.

"În primul trimestru al anului 2009, Romtelecom a continuat sa înregistreze rate solide de creştere pe segmentele de Internet broadband şi televiziune prin satelit, numărul clienţilor depăşind 700.000 pentru fiecare dintre cele două servicii, respectiv 701.000 clienţi pentru Clicknet şi 724.000 clienţi pentru Dolce, şi atingând o penetrare a bazei PSTN de aproximativ 25%", a mai afirmat Yoannidis.

Numărul de abonaţi pe segmentul ADSL a crescut cu peste 56%, în timp ce baza de utilizatori ai serviciilor de televiziune a urcat cu 50%, se arată în raportul OTE.

Grupul OTE mai deţine în România operatorul de telecomunicaţii mobile Cosmote şi lanţul de magazine de IT&C Germanos.

Veniturile OTE la nivel de grup au scăzut cu 5,4% în primul trimestru, la 1,45 miliarde euro, de la 1,53 miliarde euro în perioada similară a anului trecut, însă profitul net a urcat cu 89%, la 266,7 milioane euro, de la 141,1 milioane euro.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici