Textul este inclus în primul manual al brandului naţional de turism.
Broşura, care are în antet sigla Guvernului şi a Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT), are 36 de pagini, iar pe prima copertă apare simbolul brandului naţional de turism al României, cu celebra frunză. În prima parte a documentului este prezentat brandul – poziţionare, platforma de comunicare, strategia de brand -, iar partea a doua cuprinde, printre altele, „identitatea vizuală”, sloganul brandului şi exemple de utilizare.
„Manualul este destinat tuturor părţilor interesate de brand-ul turistic al României”, se arată pe prima pagină a broşurii.
La capitolul „Experienţe de călătorie în România”, documentul dă câteva exemple de posibile mesaje cuprinse în cărţi poştale trimise de prezumtivi turişti străini – Richie şi gaşca nebună („Mastertrekker” Reiner, „Exploratorul” Armin & „Indiana” Georg), Randy şi Moruwenna, Sylvie – impresionaţi de vizita lor în România.
Iată câteva exemple de mesaje incluse în manualul de brand turistic naţional, citate de „Gândul”:
– „De-abia aştept să ajung în Munţii Apuseni şi să văd peşterile…cu ceva noroc vom vedea şi un urs brun. Nu foarte de aproape sper!”
– La sfârşitul vederii semnată de „proaspeţii însurăţei” Linda & Stan este adăugat şi un post scriptum: „A! Careva să îi spună lui şefu’ că nu ne vom grăbi să ne întoarcem la birou…ne-am obişnuit cu ritmul sănătos de viaţă de aici.”
– „Un adevărat punct de atracţie au fost mănăstirile pictate, atât de frumoase, încât Lindei i-au dat lacrimile, iar eu aproape că am distrus bateria aparatului de fotografiat pozând încontinuu toate detaliile încântătoare”
– „Apropo, eşti liber de Crăciun? Ai chef de schi la Bâlea, în Munţii Făgăraş? Locurile aglomerate din Alpi unde mergem de obicei au început să mă plictisească…”