- Home
- Economic
- (21.10.2022, 22:10)
- Iulian Moşneagu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Victorie pentru industria auto. Comisia Europeană face un pas în spate în cazul standardului de emisii Euro 7
Comisia Europeană nu va cere o reducere drastică a poluării emise de automobile în viitorul standard Euro 7, potrivit unui proiect legislativ obţinut de POLITICO.
Urmărește
33003 afișări
Proiectul de norme sugerează stabilirea standardelor de emisii pentru autoturisme şi camionete la acelaşi nivel cu cele în vigoare în prezent pentru maşinile pe benzină, în conformitate cu standardul existent Euro 6.
Aceasta este o victorie uriaşă pentru industria auto, care nu va trebui să facă investiţii mari în următorul deceniu pentru a reduce poluarea în următoarea generaţie de maşini cu motoare cu combustie internă - o tehnologie care urmează să fie eliminată până în 2035, conform noilor norme aflate în curs de negociere, scrie POLITICO.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Pe 22 decembrie Revoluția ajungea la București. Ce evenimente au marcat noaptea din 21 spre 22 decembrie
-
Şedinţa de plen a Camerei Deputaţilor va fi luni, la ora 9.00. Va fi ales preşedintele Camerei
-
USR i-a transmis lui Klaus Iohannis că mandatul lui s-a încheiat. Elena Lasconi: PSD şi PNL nu au înţeles nimic din votul cetăţenilor
-
Iohannis, optimist că va desemna premierul după votarea preşedinţilor din cele două camere
"Având în vedere circumstanţele geopolitice şi economice actuale, a fost efectuată o revizuire finală", a declarat Comisia în evaluarea introductivă a impactului proiectului său de legislaţie Euro 7, citând creşterea poverii costurilor cu energia şi materiile prime pentru industrie.
"Acest lucru pune ... o presiune fără precedent asupra lanţului de aprovizionare cu automobile şi ridică probleme de accesibilitate pentru consumatori, într-un context general de inflaţie ridicată", se arată în proiect.
Drept urmare, executivul UE a declarat că acţionează pentru a "minimiza" costurile asociate cu solicitarea industriei de a dezvolta tehnologii mai puţin poluante pentru motoare, având în vedere că este deja aproape de a stabili un mandat de vânzări cu emisii zero pentru maşinile şi camionetele noi începând cu 2035, ca parte a unei legislaţii separate privind standardele de CO2.
Industria auto face lobby împotriva noilor norme Euro 7, argumentând că acestea vor impune noi costuri în acelaşi timp în care producătorii auto investesc în vehicule electrice.
"Din punctul de vedere al industriei, nu avem nevoie de Euro 7, deoarece va atrage resurse pe care ar trebui să le cheltuim pentru electrificare", a declarat directorul general al Stellantis, Carlos Tavares, la Salonul Auto de la Paris din această săptămână, adăugând: "De ce să folosim resurse limitate pentru ceva pentru o perioadă scurtă de timp? Industria nu are nevoie de aşa ceva şi este contraproductiv".
Proiectul Comisiei îi consternează pe cei care militează pentru maşini nepoluante
"Lobby-ul industriei auto s-a opus cu înverşunare Euro 7", a declarat Anna Krajinska de la ONG-ul ecologist Transport & Environment. "Acum, Comisia a cedat în faţa cererilor lor. Profiturile constructorilor de automobile au prioritate faţă de sănătatea a milioane de europeni".
Normele Euro 7 sunt în curs de elaborare de patru ani şi au înregistrat deja întârzieri semnificative. Acestea vor extinde domeniul de aplicare a normelor privind poluanţii pentru a acoperi particulele fine, împreună cu particulele provenite de la anvelope şi frâne şi poluanţi precum monoxidul de carbon şi oxizii de azot. De asemenea, vor aborda durabilitatea bateriilor.
Normele urmează să fie publicate la data de 9 noiembrie.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Citește pe alephnews.ro: Klaus Iohannis convoacă partidele la consultări pentru formarea Guvernului. Se decid șefii de la Senat și Camera Deputaților
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Suspectul atacului de la Târgul de Crăciun din Magdeburg, Germania a fost arestat preventiv. Patru femei și un băiat au decedat iar peste 200 de persoane au fost rănite
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Nicoleta Luciu, probleme cu greutatea. A ajuns de nerecunoscut. Cum arată acum, la 25 de ani după ce a câștigat Miss România
CANCAN.RO
Care este cea mai sănătoasă sare din comerț, potrivit lui Dragoș Pătraru. Majoritatea bucătarilor din Vest o folosesc
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe