Viitorul este electric. Alianţa Renault-Nissan plănuieşte investiţii de 23 de miliarde de euro în maşini electrice

Renault, Nissan şi Mitsubishi au dezvăluit un plan de 23 de miliarde de euro pentru maşini electrice care va produce zeci de noi modele alimentate cu baterii, cu scopul de a pune capăt "crizei" interne care a paralizat alianţa în ultimii ani, scrie Financial Times.

Urmărește
930 afișări
Imaginea articolului Viitorul este electric. Alianţa Renault-Nissan plănuieşte investiţii de 23 de miliarde de euro în maşini electrice

Viitorul este electric. Alianţa Renault-Nissan plănuieşte investiţii de 23 de miliarde de euro în maşini electrice

Grupurile vor produce 35 de noi modele de maşini electrice până la sfârşitul deceniului, împărţite în cinci sisteme de producţie. Strategia are ca scop să stabilescă legături mai strânse între cei trei constructori auto şi să vindece tensiunile care au zdruncinat alianţa de la arestarea în 2018 a lui Carlos Ghosn.

Jean-Dominique Senard, preşedintele Renault şi al alianţei, a declarat că parteneriatul a suferit o "criză fără precedent din cauza lipsei de încredere" între grupuri, dar că noul plan demonstrează că grupurile lucrează acum în armonie.

Companiile se întrec cu alte companii, inclusiv cu grupul german Volkswagen, care alocă de două ori mai mult în noi investiţii, pentru a produce o nouă generaţie de vehicule cu emisii reduse şi pentru a înfrunta Tesla.

Compania franceză Renault a anunţat anul trecut un plan de 10 miliarde de euro pentru propriile modele de baterii până în 2025, în timp ce Nissan a declarat în noiembrie că intenţionează să cheltuiască 2 miliarde de yeni (17,3 miliarde de dolari) în următorii cinci ani.

Planul comun de 23 de miliarde de euro nu cuprinde "prea mulţi" bani noi, a declarat Clotilde Delbos, director general adjunct al Renault, deşi alianţa va plăti în comun pentru o nouă platformă, sau arhitectura de bază a maşinilor, care va fi folosită pentru modelele Renault şi Nissan.

Companiile vor lucra cu aceiaşi furnizori pentru componentele cheie şi au declarat că îşi propun să reducă costurile bateriilor cu 65% până în 2028. Nissan va conduce eforturile alianţei în ceea ce priveşte producţia în masă a tuturor bateriilor cu semiconductori până la jumătatea acelui an, pentru a realiza în viitor o paritate de costuri cu maşinile pe benzină.

Conform planului, Nissan va lansa o maşină electrică pentru a înlocui Micra, cel mai mic model al său, care va fi produsă de Renault în Franţa.

Mitsubishi Motors îşi va întări prezenţa în Europa cu două modele, printre care şi ASX, bazate pe bestseller-urile Renault.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici