Volksbank deschide 10 centre de afaceri în 2014 şi vrea dublarea cotei pe acest segment până în 2018

Volksbank România va deschide în acest an zece centre de afaceri la nivel naţional, primul urmând să fie inaugurat în septembrie la Cluj-Napoca, şi vizează să-şi dubleze cota de piaţă pe segmentul corporate până în 2018, la 3%, a anunţat miercuri banca.

Urmărește
186 afișări
Imaginea articolului Volksbank deschide 10 centre de afaceri în 2014 şi vrea dublarea cotei pe acest segment până în 2018

Volksbank deschide 10 centre de afaceri în 2014 şi vrea dublarea cotei pe acest segment până în 2018 (Imagine: Gabriel Petrescu/Mediafax Foto)

Centrele de business vor fi deschise în Cluj-Napoca, Timişoara, Oradea, Sibiu, Braşov, Ploieşti, Iaşi, Constanţa şi două în Bucureşti, lansarea fiind însoţită de conferinţe regionale împreună cu oamenii de afaceri locali.

"Noul Resort de Business dedicat persoanelor juridice urmăreşte să identifice soluţiile financiare cele mai potrivite pentru contextul macroeconomic actual. Prin dezvoltarea centrelor regionale, ne dorim să creştem gradul de accesibilitate al firmelor la produse specifice, să sprijinim dezvoltarea antreprenorilor şi capitalului românesc, dar şi consolidarea relaţiei de afaceri cu companiile ce aparţin unor grupuri de investitori străini", a declarat într-un comuncat Bogdan Neacşu, noul vicepreşedinte al Volksbank pe segmenul clienţi corporate şi IMM.

Banca ţinteşte o creştere de 20% a business-ului pe segmentul corporate, după ce anul trecut numărul clienţilor aferenţi a fost în urcare cu 12% faţă de 2012. Instituţia de credit administra la finele anului trecut împrumuturi de 507 milioane euro pe acest segment, reprezentând 20% din portofoliu.

"Sectorul corporate şi IMM începe să se trezească din criză şi este foarte important să facilităm accesul la finanţare, care să le permită firmelor să continue să crească. Anul 2014 are premise să fie anul relansării creditării pe acest segment, având în vedere scăderea succesivă a dobânzilor, până la minime istorice", a adăugat Neacşu.

Volksbank trebuie să vândă subsidiara din România până la finalul anului 2015, aşa cum s-a angajat în acordul de restructurare din primăvara anului 2012. Grupul austriac a angajat în aprilie o bancă de investiţii pentru a intermedia vânzarea instituţiei de credit.

Volksbank Austria a constituit anul trecut un provizion de 62 de milioane de euro pentru pierderi pe care anticipează că le va înregistra din vânzarea subsidiarei locale.

Acţionarii Volksbank România vor suplimenta capitalul social al instituţiei de credit cu 250 milioane euro până la finalul anului, la circa 576 milioane euro, grupul austriac contribuind cu 128 milioane euro din suma totală, după ce şi-a provizionat banii în primul semestru.

Banca locală are în prezent un capital social de 1,437 miliarde lei (326 milioane euro), deţinut de vehiculul VBI Beteiligungs (Austria) în proporţie de 99,99%, după ce controlul asupra băncii a fost transferat către acesta în luna octombrie a anului trecut, în contextul vânzării diviziei Volksbank International, fără subsidiara din România, către Sberbank, din Rusia.

Grupul austriac Volksbank deţine 51% din acţiunile VBI Beteiligungs, iar DZ Bank AG / WGZ Bank AG din Germania şi BPCE din Franţa au câte 24,5%.

Veniturile subsidiarei din România au scăzut anul trecut cu 8%, de la 130,3 milioane de euro la 119,9 milioane de euro. La finele lui 2013, Volksbank România avea active de 3,09 miliarde de euro, de la 4,704 miliarde de euro în 2012.

Instituţia de credit a înregistrat anul trecut pierderi de 103,6 milioane de euro, mai mici cu 38,5% faţă de cele raportate de bancă în 2012, când au atins 168,5 milioane de euro. Majoritatea pierderilor au fost generate de provizioane.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici