Volksbank România vizează reducerea cotei de piaţă în funcţie de active la 3-4% în următorii 3-5 ani

Volksbank România vizează reducerea cotei de piaţă în funcţie de active de la 5,8% la finele anului trecut la 3-4% în următorii 3-5 ani, în condiţiile în care banca se va orienta spre segmentul mediu al pieţei, format din clienţi cu venituri medii, funcţionari, întreprinzători şi IMM-uri.

Urmărește
46 afișări

"Cota de piaţă ţintită vine din analiza-ţintă pe care am facut-o şi care arată că, în afară de o cotă de piaţă mare la credite, de 6% în prezent, cota de piaţă pentru alte produse este foarte mică. Avem în intenţie o armonizare a cotelor de piaţă şi de găsire a unui echilibru între credite mari şi alte produse mici. Noi credem că o cotă de piaţă normală pentru Volksbank şi corectă faţă de dimensiunea băncii şi a numărului de oameni este în zona aceasta, de 3-4%, o cotă de piaţă pe care o dorim în interval de 3-5 ani", a declarat Lucian Cojocaru, vicepreşedinte responsabil cu divizia de retail a băncii.

La sfârşitul anului trecut, Volksbank a ocupat locul 8 în funcţie de cota de piaţă după active, după ce a crescut puternic până în 2008, când a ajuns pe locul trei în topul celor mai mari instituţii de credit locale.

Cojocaru a explicat că în prezent Volksbank este o bancă exclusiv de retail, se bazează pe un singur produs, respectiv creditul ipotecar, este o instituţie ieftină din punct de vedere al produsului principal, dar are probleme de imagine şi se confruntă cu dificultăţi în urma unui ritm prea rapid de creştere.

"În continuare sunt clienţi nemulţumiţi şi probabil vor fi tot timpul. Este un proces de vindecare care continuă, dar de care suntem extrem de mulțumiţi. Totodată, Volksbank a crescut foarte repede, exclusiv pe zona de credite, dar a fost ca la un război, unde avangarda a plecat foarte rapid şi tot ce a însemnat infrastructură a rămas în urmă şi trebuie să o aducem lângă avangarda de care vorbeam", a explicat oficialul băncii.

El a arătat că pe viitor banca ţinteşte segmentul median al pieţei, respectiv clienţii cu venituri medii, funcţionari, întreprinzători şi IMM-uri şi nu are "intenţii războinice" pe zona de companii mari şi întreprinderi publice.

"Un client mediu este acela care are între 500 şi 1.000 de euro venituri pe familie pe lună", a precizat oficialul Volksbank.

Totodată, Cojocaru a menţionat că banca are nevoie de un portofoliu complet de produse şi servicii şi un preţ corect. De asemenea, se urmăreşte optimizarea reţelei, prin apropierea sucursalelor de clienţii ţintă.

"Astăzi avem sucursale şi unde trebuie şi unde nu trebuie. Modelul nostru de business de mâine nu implică neapărat prezenţa în locaţii de trafic, nu trebuie să fie cele mai vizibile, cele mai la stradă. La finele anului trecut aveam 181 de unităţi, dar în prezent reţeaua este formată din 155 de sucursale, în contextul în care suntem pe cale să închidem 16 locaţii din magazinele Real şi analizăm situaţia la mai multe agenţii", a spus Cojocaru.

El a arătat că Volksbank vizează şi organizarea forţei de vânzări, prin formarea şi dezvoltarea acesteia, şi va realiza o investiţie importantă în acest sens.

"Trebuie să întoarcem orientarea monoprodus către multiprodus, ceea ce înseamnă investiţii în oameni şi training destul de importante, pe care ni le-am asumat", a spus Cojocaru.

Volksbank are în plan investiţii de două milioane de euro în personal.

Preşedintele băncii, Johann Lurf, a menţionat că bugetul de investiţii pentru 2011 şi începutul anului viitor se ridică la 10 milioane de euro.

Volksbank România a avut anul trecut o pierdere de 36 milioane euro, comparativ cu un profit înainte de impozitare de 51,7 milioane euro obţinut în 2009, în contextul în care costul cu provizioanele s-a dublat, iar venitul net din dobânzi a scăzut cu 5,88%.

Activele Volksbank România au scăzut cu 7,7%, la 4,8 miliarde euro, ca urmare a rambursării liniilor de refinanţare în valoare de 442 milioane de euro şi 150 milioane de franci elveţieni. Volumul total al creditelor a urcat uşor, de la 3,1 miliarde euro la 3,2 miliarde euro, în timp ce portofoliul de depozite al băncii s-a diminuat anul trecut cu 15,9%, la 580 milioane euro.

Volksbank România activează pe piaţa locală din anul 2000, principalul acţionar al băncii fiind Volksbank International, deţinut în majoritate de grupul austriac Osterreichische Volksbanken.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici