- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Volkswagen ar putea detrona Toyota în topul celor mai vândute maşini
Constructorul german de automobile Volkswagen (VW) ar putea deveni lider al vânzărilor de maşini la nivel mondial în primul trimestru al acestui an, sprijinit de cererea solidă de pe principalele pieţe ale companiei, devansând astfel grupul japonez Toyota.
Volkswagen ar putea detrona Toyota în topul celor mai vândute maşini (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Recesiunea profundă şi criza creditelor a generat o scădere semnificativă a cererii pe principalele pieţe ale companiei japoneze Toyota. În SUA, vânzările au coborât cu 38% în perioada ianuarie-martie, iar în Japonia cu 24%.
VW beneficiază, însă, în urma implementării unor programe de stimulare a vânzărilor auto în Germania, China şi Brazilia. Aceste pieţe au avut anul trecut o pondere de 44% în totalul vânzărilor grupului german.
În primul trimestru al anului trecut, VW a livrat 1,57 milioane de autovehicule, în timp ce Toyota 2,41 milioane de maşini.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Ce înseamnă să fii președinte? Alexander Lukașenko spune că este treaba unui bărbat: „Doamne ferește să fie aleasă o femeie în Belarus”
-
Liderul nord-coreean Kim Jong Un ordonă producerea în masă a dronelor explozive
-
Războiul din Ucraina, ziua 996. Zelenski: Zece puncte ale planului intern de rezilienţă vor fi prezentate săptămâna viitoare / Noi sancţiuni împotriva Rusiei din partea UE / Biden, presat de Europa pentru a spori sprijinul pentru Ucraina înainte de încheierea mandatului
-
Guvernatorul Băncii Angliei îndeamnă la reconstruirea relaţiilor cu UE: Brexitul a subminat economia
Constructorul auto japonez nu a publicat estimări privind vânzările pentru acest an, însă ultimele proiecţii indică pentru primul trimestru livrări de 1,23 milioane de unităţi, cu 47% mai puţine decât în 2008. În primele trei luni ale acestui an, pe piaţa din SUA, vânzările grupului japonez au scăzut cu 36%, iar în Japonia cu 31%. Cele două pieţe contribuie cu aproape 50% la vânzările totale ale Toyota.
VW, în schimb, a anticipat în ianuarie o scădere de 10% a vânzărilor la nivel mondial pentru 2009, însă revenirea pieţelor din Germania şi China ar putea îmbunătăţi rezultatele.
"Volkswagen este un concurent important pentru Toyota. Brandurile Audi şi Volkswagen sunt puternice", a declarat Koji Endo, analist la Credit Suisse.
Toyota se bazează pentru îmbunătăţirea vânzărilor pe automobilul hibrid Prius, care va fi lansat pe piaţă luna viitoare. Acţiunea intervine în contextul în care un număr tot mai mare de state oferă şoferilor prime la cumpărarea de maşini eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil. Constructorul auto japonez va lansa 16 noi modele în acest an în Europa.
VW se axează, în schimb, pe un model mai vechi de Golf, restilizat, şi pe relansarea popularului autoturism compact Polo.
Printre cele mai populare mărci ale grupului german se numără Audi, Skoda, Seat şi Skania.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO