- Home
- Economic
- NEW YORK, (25.09.2015, 15:15)
- Anca Dumitrescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Volkswagen nu este singurul producător auto care a măsluit testele de emisii poluante, de-a lungul timpului
Scandalul provocat de softul instalat de Volkswagen pe automobilele diesel pentru măsluirea testelor de emisii poluante nu este singurul caz în care un producător auto a fost prins că a încercat să înşele autorităţile de reglementare din SUA folosind astfel de metode, relatează MarketWatch.
Urmărește
7632 afișări
VW nu este singurul producător auto care a măsluit testele de emisii poluante, de-a lungul timpului (Foto: Shutterstock / Mediafax Foto)
Volkswagen nu este primul producător auto care a făcut acest lucru şi nici nu este la prima abatere.
General Motors, Ford Moror şi American Honda Motor au fost obligate să plătească amenzi semnificative şi au luat măsuri în trecut pentru a rezolva deficienţele descoperite de autorităţi.
Unele cazuri au rezultat din interpretarea diferită a reglementărilor sau din lacunele existente în legislaţie, care au fost ulterior eliminate.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Iranul se pregătește de atac. Ar putea avea loc chiar în această noapte, înainte de alegerile din SUA: „Nu vom lăsa alegerile americane să ne influențeze”
-
Alegeri SUA. Generaţia TikTok merge la vot. Cum influenţează reţeaua socială alegerile
-
Ion Cristoiu, despre alegerile din SUA: Trebuie să ne aşteptăm că nici Trump, nici Kamala nu vor accepta înfrângerea
-
Un influencer pro-Trump a primit 100 de dolari de la un agent rus pentru a posta un videoclip fals cu fraude electorale
Politica deliberată a VW de a trişa la testele de măsurare a noxelor va avea probabil ca rezultat plata unor amenzi drastice, iar acordurile din trecut oferă o imagine despre instrumentele de care dispun Agenţia pentru Protecţia Mediului din Statele Unite şi Departamentul de Justiţie.
În 1974, Volkswagen a acceptat plata a 120.000 de dolari pentru închiderea acuzaţiilor Agenţiei, că grupul german nu a dezvăluit existenţa a două dispozitive care modificau controlul emisiilor la 25.000 de modele ale VW din 1973, potrivit unei informaţii relatate de Wall Street Journal şi a unui comunicat al Agenţiei de Mediu.
În cadrul acordului, VW nu a recunoscut vreo ilegalitate. Dispozitivele erau doi senzori de detectare a temperaturii, care dezactivau o parte din sistemele de control al emisiilor.
În 1995, General Motors a acceptat plata a aproape 45 de milioane de dolari pentru închiderea acuzaţiilor din partea autorităţilor guvernamentale, că a montat în mod ilegal dispozitive care modificau controlul emisiilor la circa 470.000 de automobile Cadillac, efectul fiind creşterea poluării, a anunţat la acea dată Departamentul de Justiţie.
Costurile totale suportate de GM au constat dintr-o amendă de 11 milioane de dolari, alocare a 8,75 de milioane de dolari pentru proiecte de combatere a poluării şi 25 de milioane de dolari pentru rechemarea şi remedierea deficienţelor vehiculelor. Aceasta a fost prima rechemare impusă de justiţia SUA din motive de mediu.
În perioada 1991-1995, GM a instalat un cip pe automobilele Cadillac cu ajutorul căruia motoarele de 4,9 litri funcţionau cu o turaţie mai mare la ralanti, printr-un consum mai ridicat de carburant, în timpul funcţionării instalaţiei de climatizare, pentru a evita o problemă de oprire a motorului. Din acest motiv emisiile de monoxid de carbon erau mai ridicate.
În 1998, American Honda şi Ford au acceptat fiecare plata mai multor milioane de dolari pentru cazuri legate de instalarea unor dispozitive care modificau nivelul noxelor.
Agenţia de Mediu a acuzat Honda că a dezactivat o parte din computerul de board care detecta emisiile motoarelor la 1,6 milioane de automobile Accord, Civic, Prelude, Odyssey şi Acura, fabricate în 1996 şi 1997 şi Civic din 1995, fără să informeze instituţia atunci când a depus cerere pentru certificare.
Sistemul monitoriza nivelul emisiilor în timpul deplasării vehiculelor.
Honda s-a angajat pentru închiderea cazului să prelungească garanţia pentru emisiile maşinilor la 14 ani sau 150.000 de mile, plus alte măsuri, rezultând costuri de cel puţin 250 de milioane de dolari. Compania a mai acceptat plata unor amenzi de 12,6 milioane de dolari şi alte 4,5 milioane de dolari pentru proiecte de reducere a poluării.
Ford a cheltuit 7,8 milioane de dolari după ce Agenţia de Mediu a acuzat producătorul auto că a instalat un dispozitiv care să înşele sistemul de control al emisiilor pe 60.000 de vehicule van Econoline din 1997. Software-ul reducea consumul de carburant dar creştea nivelul emisiilor de oxid de nitrogen peste nivelul admis de legislaţia americană.
Grupul Ford a acceptat eliminarea softului printr-o campanie de rechemări care a costat 1,3 milioane de dolari, precum şi plata unei amenzi de 2,5 milioane de dolari, cumpărarea de certificate pentru emisii de oxid de nitrogen în valoare de 2,5 milioane de dolari şi alocarea de 1,5 milioane de dolari pentru proiecte de combatere a poluării.
Citeşte şi: Reuters: Volkswagen poate deveni un risc mai mare pentru economia Germaniei decât criza din Grecia
Citeşte şi: SCANDALUL VOLKSWAGEN: Acţiunile BMW scad cu 9% după informaţia că emisiile SUV-ului X3 diesel depăşesc de 11 ori limita UE
Citește pe alephnews.ro: WSJ: Rusia plănuia să incendieze avioanele cu destinația SUA și Canada, prin dispozitive inflamabile pe bază de magneziu
Citește pe www.zf.ro: A fost prezentat tractorul produs de RURIS Craiova. Cum arată tractorul românesc, cu preţuri între 3.000 şi 5.000 de euro
Citește pe www.zf.ro: Firma din România care face bani din ce aruncă românii la coş a deschis cea mai modernă fabrică din UE
Citește și: Reuters: Volkswagen poate deveni un risc mai mare pentru economia Germaniei decât criza din Grecia
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
A fost prezentat tractorul produs de RURIS Craiova. Cum arată tractorul românesc, cu preţuri între 3.000 şi 5.000 de euro
Incă un gigant se clatină după ce a raportat cea mai mare pierdere din istoria de 56 de ani a companiei, Este vorba de un minus de 16,6 mld. dolari în ultimul trimestru
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Cum e ca socru Ion Țiriac! Sorana Cîrstea, iubita fiului său, a dezvăluit latura mai puțin ştiută a magnatului
PROSPORT.RO
Ce a pățit Marian Godina în timpul unei percheziții. Ce obiect a găsit pe noptiera suspectului peste care a intrat în casă
CANCAN.RO
La ce oră să NU folosești niciodată mașina de spălat. Plătești mai mult pentru curent dacă e utilizată atunci
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe