Volkswagen renunţă la planul de a trece la maşini complet electrice. Gigantul german este surprins de cererea mare de maşini cu motoare cu combustie

Planul „all-in on electric vehicles” al Volkswagen nu mai există. Un cumul de factori dublat de vânzările record ale maşinilor cu motoare cu combustie duce la o schimbare de strategie a gigantului german.

Urmărește
30525 afișări
Imaginea articolului Volkswagen renunţă la planul de a trece la maşini complet electrice. Gigantul german este surprins de cererea mare de maşini cu motoare cu combustie

Volkswagen renunţă la planul de a trece la maşini complet electrice. Gigantul german este surprins de cererea mare de maşini cu motoare cu combustie

Volkswagen, care şi-a prezentat familia de maşini electrice ca fiind esenţială pentru viitorul său, a recunoscut săptămâna trecută că va avea nevoie de mai multe maşini hibride plug-in, deoarece vânzările de vehicule electrice încetinesc, relatează Bloomberg.
 
Acest lucru marchează doar cea mai recentă ajustare pe care VW a făcut-o la strategia de electrificare, după ce compania a ratat mai multe lansări de modele şi a rămas în urmă în China, unde mărcile locale domină acum.
 
De asemenea, producătorul a renunţat la eforturile de a căuta investitori externi pentru unitatea sa de baterii şi a renunţat la planurile pentru o fabrică de vehicule electrice de 2 miliarde de euro în Germania.
 
De fapt, producătorul auto vinde atât de multe maşini care funcţionează încă cu motoare cu combustie, încât este pe cale să îşi depăşească anul viitor cota de emisii, ceea ce l-a determinat pe directorul executiv Oliver Blume să ceară clemenţă din partea autorităţilor europene de reglementare. Este o schimbare bruscă faţă de acum doar trei ani, când lobby-ul agresiv al VW pentru vehiculele electrice în Uniunea Europeană a provocat disensiuni între companie şi unii dintre colegii săi din regiune.
 
VW nu a avut de ales decât să se aplece asupra mesajelor de electrificare după ce a pariat puternic pe motoarele diesel „curate”. Acest pariu s-a dus pe apa sâmbetei atunci când compania a fost prinsă trişând la testele de emisii, ceea ce a forţat-o să se orienteze puternic către vehiculele alimentate cu baterii. Până în 2019, directorul general de atunci, Herbert Diess, a anunţat că va lansa până la 75 de modele complet electrice în următorul deceniu.
 
VW nu este singura companie care trebuie să se recalibreze ca urmare a încetinirii pieţei vehiculelor electrice. Ţări precum Germania şi Suedia au încetat sau au redus subvenţiile pentru maşinile electrice, care tind să fie în continuare mai scumpe decât cele cu combustie, ceea ce a afectat întregul sector. De asemenea, lacunele din reţelele publice de încărcare continuă să descurajeze potenţialii cumpărători.
 
BMW AG, care a avut mai mult succes în vânzarea de vehicule electrice decât rivalii săi germani, a avertizat totuşi în această săptămână că planul UE de a interzice efectiv vânzările de vehicule noi cu motoare cu combustie până în 2035 va afecta industria. 
 
Autorităţile europene de reglementare urmează să revizuiască politica în 2026.
 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici