Potrivit unor persoane familiarizate cu negocierile, producătorul auto s-a angajat în discuţii cu Huawei cu privire la utilizarea tehnologiei sale în vehiculele Volkswagen, în timp ce o altă persoană a declarat că firma germană a purtat discuţii similare şi cu alte grupuri din China, informează Financial Times.
Propria divizie de software a grupului Volkswagen, Cariad, a fost afectată de probleme de la crearea sa în 2020, ce au dus la întârzieri în lansarea unor noi vehicule electrice, cum ar fi Audi Q6 e-tron şi Porsche Macan. Tulburările l-au determinat pe Oliver Blume, directorul general al VW, să îi demită luna aceasta pe aproape toţi directorii de top ai Cariad.
Grupul Volkswagen, care include mărci precum Audi şi Porsche, vinde în general mai multe maşini decât orice alt producător din China, dar pe piaţa în creştere rapidă şi profitabilă a vehiculelor electrice, VW se află pe locul nouă, în urma unor rivali precum Tesla şi BYD, cu o cotă de piaţă de 2%.
În încercarea de a câştiga teren pe piaţa de vechicule electrice din această ţară, grupul german a stabilit recent o strategie „în China, pentru China” şi a anunţat în ultimii ani investiţii de miliarde de euro în domenii precum vehiculele autonome.
O mişcare a Volkswagen de a stabili legături mai strânse cu grupuri tehnologice chinezeşti, precum Huawei, ar veni în ciuda eforturilor depuse de SUA şi Europa de a-şi reduce dependenţa faţă de China.
Tu Le, fondator al Sino Auto Insights, o companie de consultanţă din Beijing, a declarat că lupta producătorilor auto străini „pentru a pune ceva competitiv pe drumurile chinezeşti” a creat în cele din urmă o oportunitate pentru Huawei.
„Huawei a reuşit să se asocieze doar cu mărci locale chinezeşti, multe dintre ele cu vânzări mai puţine, dar dacă poate asigura un parteneriat cu un mare constructor auto străin, aceasta legitimează tehnologia şi marca”, a spus el.