Volumul vânzărilor de bere ale SABMiller în România a scăzut cu 8% în anul încheiat la 31 martie

Volumul vânzărilor de bere ale SABMiller în România a scăzut cu 8% în anul fiscal 2010-2011, încheiat la 31 martie, din cauza condiţiilor economice dificile şi impactului măsurilor de austeritate adoptate de guvern.

Urmărește
11 afișări

În Europa, volumul de bere vândut de SABMiller a scăzut cu 3% în aceeaşi perioadă, reflectând în principal dificultăţile din primele şase luni ale anului fiscal, afectate de condiţii economice dificile.

Vânzările din Polonia s-au redus cu 4%, din cauza inundaţiilor şi restricţiilor impuse pe comercializarea băuturilor alcoolice în perioada de doliu de nouă zile din aprilie. Afacerile SABMiller pe piaţa poloneză au fost afectate de asemenea şi de politica de preţuri de discount adoptată de concurenţa de pe segmentul berii ieftine.

Volumul de bere comercializată de companie în Cehia a coborât în anul fiscal 2010-2011 cu 6%, iar în Rusia cu 1%.

La nivel mondial, volumul vânzărilor de bere ale SABMiller a crescut organic cu 2% în perioada analizată, iar veniturile au urcat cu 5%, în condiţii comparabile. Venitul pe hectolitru a crescut cu 3%, în timp ce costurile cu materii prime pe hectolitru au coborât uşor, deşi au fost în creştere în a doua jumătate a anului fiscal.

SABMiller este prezent pe piaţa românească prin intermediul companiei Ursus Breweries, care deţine patru unităţi de producere a berii la Timişoara, Cluj-Napoca, Buzău şi Braşov. Totodată, grupul a achiziţionat în ianuarie 2009, prin Ursus Breweries, producătorul Bere Azuga.

Ursus a închis fabrica din Cluj în noiembrie 2010, din cauza costurilor mari de operare şi a scăderii pieţei berii. La finele lunii martie a acestui an, compania a anunţat o investiţie de 1,1 milioane euro într-o mică fabrică de bere, cu capacitate redusă, la Cluj-Napoca.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici