Volvo XC60 va fi lansat în România în noiembrie

Firma EIT-Forum Auto, importatorul autoturismelor Volvo în România, lansează în noiembrie, pe piaţa locală, noul Sport Utility Vehicle (SUV) al mărcii, XC60, la preţuri cuprinse între 33.558 euro şi 46.565 euro cu TVA inclus, au declarat, marţi, agenţiei MEDIAFAX, oficialii importatorului.

Urmărește
2874 afișări
Imaginea articolului Volvo XC60 va fi lansat în România în noiembrie

Volvo XC60 va fi lansat în România în noiembrie (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

XC60 este cel de-al doilea SUV al mărcii suedeze, primul fiind XC90. Noul model va fi disponibil în România cu patru versiuni de echipare, Base, Kinetic, Momentum şi Summum, existând trei motoare disponibile, două diesel şi unul pe benzină. Toate motorizările disponibile au tracţiune 4x4.

Motorul de bază este un diesel de 2,4 litri, care dezvoltă 163 Cai Putere (CP) şi un cuplu maxim de 340 Nm. Cel de-al doilea propulsor diesel (denumit D5) este tot de 2,4 litri, însă are 185 CP şi un cuplu de 400 Nm. Singurul motor pe benzină (T5) este şi cel mai puternic propulsor disponibil pe XC60. Acesta dezvoltă 285 CP şi un cuplu 400 Nm dintr-o cilindree de trei litri.

Potrivit oficialilor EIT-Forum Auto, modelul se poate comanda deja, iar primele livrări vor avea loc în prima parte a lunii noiembrie.

"Anticipăm că vom avea 70 de comenzi pentru XC60 în acest an, însă vom putea livra 30-40 de unităţi până la sfârşitul anului, iar pentru 2009 estimăm livrarea a 200 de unităţi", au spus oficialii companiei importatoare.

Volvo XC60 oferă în standard pachetul City Safety, un ansamblu de sisteme de siguranţă menite să reducă accidentele. Activ la viteze de până la 30 de kilometri pe oră (km/h), City Safety anticipează o eventuală ciocnire, iar frânele sunt pregătite pentru a fi activate. Dacă şoferul nu ia nicio măsură, sistemul acţionează frâna în mod automat. Dacă diferenţa relativă de viteză dintre cele două vehicule este mai mică de 15 km/h, atunci City Safety poate ajuta şoferul să evite complet coliziunea. Între 15 şi 30 km/h, scopul este acela de a reduce viteza cât de mult posibil înainte de impact.

Practic, City Safety are un senzor laser, integrat în partea superioară a parbrizului, care monitorizează traficul din faţa maşinii. Senzorul poate detecta autovehicule şi alte obiecte pe o rază de zece metri în faţa barei de protecţie. Pe baza distanţei până la autovehiculul din faţă şi a propriei viteze, sistemul execută 50 de calcule pe secundă pentru a determina ce putere de frânare este necesară pentru a evita o coliziune. Dacă puterea de frânare depăşeşte un anumit prag, fără ca şoferul să ia vreo măsură, sistemul va considera că riscul producerii unei coliziuni este iminent şi va acţiona singur frânele. Sistemul este limitat în condiţii de ceaţă, ninsoare sau ploi torenţiale.

Volvo a decis să introducă City Safety în dotarea standard după ce studiile făcute de producătorul auto au arătat că 75% din toate coliziunile raportate se petrec la viteze de până la 30 km/h, iar în 50% din cazuri şoferul nu a frânat deloc înainte de coliziune, în principal datorită neatenţiei.

Vânzările de autoturisme Volvo în România au crescut cu 5,5% în primele şapte luni ale anului, de la 471 unităţi în perioada ianuarie-iulie din 2007, la 497 autoturisme în intervalul corespunzător din acest an.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici