ZF  Vrei weekend liber extra? Săptămâna de lucru de patru zile este testată de mai mulţi angajatori din România

  • Inga Ţîgai, KPMG: „Sunt nişte trenduri la nivelul Uniunii Europene, sunt state care deja cochetează cu diverse variante în care poţi să alegi cât vrei să alegi.
  • ,,Poţi să lucrezi mai puţin într-o zi, să lucrezi doar şase ore sau poţi să lucrezi mai mult şi să ai ziua de vineri sau altă zi din săptămână liberă“
  • Mădălina Racoviţan, KPMG România: „Noi la KMPG folosim conceptul de vinerea scurtă, este un program de muncă inegal în care angajaţii pot alege dacă vor să lucreze nouă ore de luni până joi şi vineri să aibă jumătate de zi liberă“.
Urmărește
1318 afișări
Imaginea articolului Vrei weekend liber extra? Săptămâna de lucru de patru zile este testată de mai mulţi angajatori din România

Angajatorii tre­buie să dea dovadă de flexibilitate în orga­nizarea timpului de lucru pentru a atrage şi menţine candidaţii, iar o astfel de soluţie ar putea fi săptămâna de lucru scurtă, de patru zile sau o altă formă a organizării săptămânii de lucru în funcţie de specificul fiecărei companii, a fost una dintre concluziile conferinţei ZF/KPMG în România: „Piaţa muncii – cum îşi pot păstra companiile flexibili­tatea, continuând să fie productive“.

„Când te lupţi pentru talente, începi să accepţi diverse lucruri care sunt în afara unui concept prestabilit şi vii ca angajator să faci diferenţa în faţa acelui angajat pe care ţi-l doreşti foarte mult. (....) Sunt nişte trenduri la nivelul Uniunii Europene, sunt state care deja cochetează cu diverse variante în care poţi să alegi cât vrei să alegi.

Poţi să lucrezi mai puţin într-o zi, să lucrezi doar şase ore sau poţi să lucrezi mai mult şi să ai ziua de vineri sau altă zi din săptămână liberă. Legislaţia din România ne permite să adoptăm o flexibilizare şi la nivelul unei organizaţii sau unui departament“, a spus Inga Ţîgai - associate partner, people services, KPMG în România, în cadrul conferinţei.

Pentru a implementa un astfel de cadru de muncă flexibilă, ea crede că primul pas este ca angajatorul să-şi stabilească misiunea strategică, unde vrea să ajungă cu această schimbare, apoi să-şi consulte angajaţii, să implementeze un proiect pilot în care să vadă ce se schimbă şi ce nu se schimbă, să facă o evaluare pentru a vedea avantaje şi dezavantaje şi apoi să-l extindă în organizaţie pe baza celor învăţate.

„Gândindu-ne la industriile unde tehnologia ne permite să aducem alte modele de lucru, cred că este fezabilă extinderea unui astfel de model de muncă, dar în paşii despre care am spus mai devreme. În prezent trebuie să vedem ce facem la nivel de departament, dacă vrem să mergem în această direcţie – poate imple­mentezi nişte so­luţii de automa­­tizare, poa­te vii cu traininguri pentru a îmbunătăţi calitatea cola­borării, poate vrei să investeşti în comunicare pentru a înţelege profilul fiecăruia“, a adăugat ea.

 

Mai multe informaţii - Ziarul Financiar 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici